C&C cages.

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Little PigZ

C&C cages.

Indlæg af Little PigZ »

Hej alle mutteglade mennesker derude.
Jeg har sat mig for at lave et C&C cage, men matrialerne er simpelthen umulige at få fat på i danmark.
Så jeg har besluttet mig for at lave noget lign. bare med plexiglas i stedet for.
Der skal være et etage på ligesom på dette billed.
Er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan man kan lave lign. bur bare med plexiglas og kan plexigasen holde til et etage ??
Og hvad så med sådan noget som vandflasker, hvordan får man sådan nogen til at sidde fast på plexiglas`?
Nogen smarte ideer??
Billede


MVH Little pigz :roll:

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: C&C cages.

Indlæg af Marsvin »

Plexiglas kan godt holde som bund på en etage, men man skal dog ikke lige bruge de tynde udgaver på 3-4 mm i tykkelse til det.
Vandflasker: Bor et "stort" hul til tuden og 2 små huller længere oppe til at sætte en metalbøjle fast i.

Men at få lavet er bur som på billedet i plexiglas kræver nok en glarmester, hvis det skal være pænt og holdbart.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Little PigZ

Re: C&C cages.

Indlæg af Little PigZ »

Vi laver et bur magen til det her, bare i sort. :o)
Billede

Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Re: C&C cages.

Indlæg af Maria Voigt »

Jeg kan se at trådstarter ikke er aktiv mere, men vil alligevel dele opdagelsen af en net-forhandler af det, sol englænderne kalder correx, og som bruges som bund i c&c burene.

http://www.plasticstockist.com/Fluted-P ... Sheet.aspx

Og selvom man skal forhøre sig om forsendelsen, pga størrelsen på arkene, så burde det kunne lade sig gøre, at sende til lille DK, hvor der nok stadig er nogen der så inderligt ønsker sig et C&C bur :)
Mange hilsener,
Maria Voigt

Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Re: C&C cages.

Indlæg af Maria Voigt »

...Og elementer kan sørme også fragtes til Danmark.

http://www.displaysense.com/Wire-cube-d ... WCS37.html

Her kan det betale sig, at være mange om et bestilling, da fragten bliver gratis og prisen lavere, hvis man køber et større antal.
Mange hilsener,
Maria Voigt

Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Re: C&C cages.

Indlæg af Maria Voigt »

Bonus-info: min kreative kæreste mindede mig lige om tegnecenteret i Store Kongensgade (i kbh, og som nu hedder Creas), og sørme om de ikke havde kanalplast/bølgeplast til absolut overkommelige priser og størrelser..!
:)
Mange hilsener,
Maria Voigt

Besvar