Marsvine-babyer

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Anonymous

Marsvine-babyer

Indlæg af Anonymous »

Hej.
Jeg vil bare lige fortælle, at mit (kommende) marsvin Bimse, igår aftes fødte ikke mindre end 6 små unger. Hold op hvor er de bare skønne. Det tog kun ca. 13 minutter, så hun fik hjælp til at tørre dem for det kunne hun simpelthen ikke nå!! :)
Nå, men nu nyder vi de små i de 3 uger vi har dem og så må vi ud og finde nye hjem. 2 var afsat på forhånd, men vi havde jo ikke lige kalkuleret med at der vill komme 6!!!!
Men mon ikke vi finder hjem til dem. De er S├âÔǪ skønne. 2 glathårede og 4 rosetter. Alle trefarvede undtagen den ene glatte.
Det var såmænd bare det jeg ville... :wink:
God weekend.
Hilsen Henriette.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Marsvine-babyer

Indlæg af Marsvin »

Hej Henriette.

Tillykke med familieforøgelsen.

Husk at marsvineunger skal være 4 uger gamle og veje 300 gram før de må tages fra deres mor.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

hej henriette :lol:

ja tillykke med de små, vi fik selv 3 små unger her for 14 dage siden, og jeg syntes at mit marsvin var mega tyk så din må jo havde væres kolosal det kan jeg slet ikke forestille mig kunne hun gå :?: .
men det er første gang vi prøver det og det er vildt fedt. så tillykke igen med det hilsen kaos :D

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Ja hun var kolonorm!!!! For at sige det mildt. Hun susede rundt - ingen problemer!! Men det må ha├é┬┤ været en tung mave at slæbe rundt på!!

Johnny - ved godt med de 300gram, men hannerne bliver jo tidligere kønsmodne og derfor skal de vel egentlig flytte hjemmefra lidt dligere end hunnerne? Sku├é┬┤ jo nødig ha├é┬┤ at de gøre deres mor gravid. Nu skal hun vist lige ha├é┬┤ en pause!!

Henriette.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Henriette - hvis du har en han i huset, kan du jo evt. prøve om han vil være *onkel* i den sidste tid, inden hanungerne bliver 4 uger gamle :)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Det er lige præcis planen.
For faren og en af hanungerne sku├é┬┤ meget gerne flytte sammen til et nyt hjem. Så jeg satser på, at han skal gå sammen noget af tiden med den/de hanunger der er, så de kan blive "bon-kammerater". For det sku├é┬┤ jo nok ku├é┬┤ lade sig gøre ikke?? Nogle der har erfainger med det? Allerede om en dag eller to bliver nogle af ungerne sat ned til ham (bare i små tidsperioder), så de mindste får en chance for at patte hos moderen. Så må de være "dele-børn"... Hi hi.

Hilsen Henriette

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Jeg har godt nok kun haft 2 kuld.. men i første kuld blev største han taget fra 14 dage gammel (og 323g) og sat ned til sin far - der går han stadig uden problemer. Lillebror blev flyttet til 2 dage senere, og kom ned til en *onkel* indtil han var 4 uger og flyttede helt hjemmefra. P.t. går der en han fra mit kuld nummer 2 hos samme *onkel*, osse uden problemer.
Med de helt bitte små har jeg ikke brugt parfumetricket, da jeg skønnede af de ældre hanner sagtens kunne hitte ud af at det var en baby og ikke den store trussel jeg proppede ind til dem.
Men jeg plejer altid ved sammensætninger at give masser af grønt som afledningsmanøvrer... idet de med lidt held hellere vil guffe i sig end rende rundt og diskutere ;-)

Anonymous

hej Henriette

Indlæg af Anonymous »

Henriette, tillykke med de små

hmmm jegsidder faktisk med en hun som nok er 2,5 mdr gammel elelr måske 3 ca deromkring jeg er meget i tvivl om hun er drægtig eller ej for hun virker sådan lidt tykmavet i detrund som en lille bold nærmest kan ikke finde udaf det eller om hun bare er babytyk endnu ?

håber du har erfaring med dette :?:

Besvar