Hvad ville i gøre??

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

Hvad ville i gøre??

Indlæg af putte »

Har lige brug for et råd.
Igår aftes ser jeg inde på Gul og Gratis en anonce med 3 marsvine unger på 2 mdr og 5 dage gamle til gratis afhentning, da de ikke har plads til dem. Der er to hanner og en hun. Problemet er så at alle 3 unger går sammen i samme bur.
Jeg skriver til vedkommende som har annoncen, at hunnen ikke må gå med de to hanner, da de bliver tidlig kønsmodne og at hunnen slet ikke er gammel nok til at blive drægtig. Og at hendes vækst kan gå fuldstændig i stå og i værste fald kan hun dø af det - jeg skriver det selvfølgelig til hende på en pæn måde.
Hun svare tilbage at hun ikke har andre bure og jeg foreslår evt en papkasse, hvilket hun vil prøve at se om hun har.
Jeg har gået lidt med tanken om at hente hende for syntes virkelig at det er synd det andet eller prøve at se om jeg kan finde et godt hjem til hende. Men hvad vil i råde mig til? Skal jeg bare slå den lille muttepige ud af mit hoved ( selvom at det bliver rigtig svært ) eller skal jeg hjælpe vedkommende med at finde et hjem til hende? Hun er jo højest sandsynligt nok blevet drægtig. Man kan jo også risikere at det bliver en dyr omgang i form af dyrlægeregninger for nu hvor hun er så lille og måske er drægtig. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre :?

Besvar