Alpaca/peruaner

Her kan du fortælle om planlagte kuld / nuværende parringer.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Alpaca/peruaner

Indlæg af Mysteries »

Så er første kuld bekræftet. Sir Tobys Ikana, fox/hvid peruaner, og Sir Tobys Milton, creme/hvid alpaca. Forventet fødsel om 2 uger ud fra hvornår hun er parret og at ungen sparker som en gal og jeg kan mærke både hoved og lemmer. Ikana har snydt mig længe, for jeg regnede ikke med at hun var drægtig, da hun ikke har taget på den sidste måned, og faktisk har tabt sig lidt. Men det er desværre som med sidste kuld, de små labaner udsulter hende! Sidst stoppede hendes vægtøgning også pludselig og hun var meget mager efter fødslen. Tror ikke hun skal have flere kuld efter det her :( . Heldigvis er der kun 1 unge derinde, så vidt jeg kan mærke, og Ikana har lidt mere at give af denne gang, men det er godt nok ikke en heldig måde at være drægtig på. Jeg giver hende ekstra grønt og lidt juniorpiller og hvad jeg ellers kan finde på for at hun ikke skal tabe sig yderligere. Hun har ellers fin nok appetit og virker ok.

Billede
Ikana

Billede
Milton

Milton er også sat sammen med smukke Sir Tobys New Kid in Town, sort skimmel peruaner, men her har jeg ikke nogen bekræftet drægtighed endnu. Faktisk ser det ud som om hun er i brunst i dag igen..

Billede
"Kiddie"
Christina

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Alpaca/peruaner

Indlæg af Mysteries »

Ikanas unge blev født 1.9. Se tråden under Præsentation af unger. Kiddie er også bekræftet drægtig nu med termin 27.9., at dømme efter at der er bevægelse i maven.
Christina

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Alpaca/peruaner

Indlæg af Ulla »

Hurra, så er der gang i mutterne :D

Besvar