Ude eller inde?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Kirsten Rossing
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 20. aug 2014 19:13

Ude eller inde?

Indlæg af Kirsten Rossing »

Er det muligt at have marsvin ude hele året? :shock:

Jeg har før søgt rundt på nettet, men der er meget blandet mening om dette. Dyreværnet skriver foreksempel: "Marsvin er ikke tolerente over for høj varme, frostgrader og stormfuldt vejr. Marsvin kan dog holdes ude hele året hvis der altid er adgang til et temperatur isoleret anlæg hvor temperaturen altid er +10 grader".

Jeg syntes dette lyder meget rigtigt efter som marsvin kun har dæk hår, men hvad mener i? Selvfølgelig venter jeg til sommer så de kan vænne sig til det. :wink:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Ude eller inde?

Indlæg af Lina »

Nogen har dem ude hele året... jeg må dog tilstå at jeg ikke selv er en fan, da jeg ikke tror alle er lige gode til at sørge for temperaturen til dem udendørs.
Af praktiske grunde mener jeg osse at en del af glæden går af, når man ikke kan sidde og se en film med et marsvin på maven - og det duer ikke hvis springet imellem indendørs- og udendørstemperaturen er for stort.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Ude eller inde?

Indlæg af Mysteries »

Jeg er enig med Lina, og vil tilføje at der er en større risiko for at overse sygdomme hos dyr man har udenfor og som man måske ikke går så meget op og ned ad, som når de står indendørs. Men jo, du kan have dem ude hvis du kan sørge for at virkelig godt isoleret ly til dem, så de kan holde varmen. Og jeg er enig med Dyreværnet at det ikke skal være under 10 grader, jeg vil endda gå så langt som til at sige gerne lidt højere.
Christina

Besvar