pris ca pr måned

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
HeidiM
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 47
Tilmeldt: lør 5. jan 2013 13:31

pris ca pr måned

Indlæg af HeidiM »

Hey Mutterne

Jeg får forhåbentlig snart to-tre marsvin
hjem. Jeg har reservet en indtil videre
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i ca giver hvert måned til mad, guffer, hø, bund. Skriv gerne hvor mange marsvin i har:-)
Håber i vil fortælle:-D

Og vil et to etagers bur på 100*53 cm være fint til 3 marsvin?
Mvh Heidi

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: pris ca pr måned

Indlæg af Lina »

størrelsen er superfin

Prisen.. ja den er jo straks værre.. den afhænger jo meget af hvilken type strøelse, hvilket foder og hvilken kvalitet hø som du har adgang til.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

HeidiM
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 47
Tilmeldt: lør 5. jan 2013 13:31

Re: pris ca pr måned

Indlæg af HeidiM »

Hey, tak.

Jeg ved godt der er stor forskel:-) men bare ca priser.

Er det fra 300kr? Bare så jeg har en id├®:-D

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: pris ca pr måned

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Åh ja det med prisen afhænger jo af mange ting. Jeg ved ikke hvor mange penge jeg bruger om måneden pr dyr, og jeg ved heller ikke om jeg tør at vide det :oops:
Det afhænger eksempelvis af, om du køber hø og spåner hjem i små portioner, eller om du har plads til at have hele baller stående. Det afhænger også af, hvilket foder, hvor meget guf og hvor meget grønt du fodrer med :)
Billede

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: pris ca pr måned

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg bruger seks baller hø om måneden på 35 dyr. Dvs rundt regnet seks marsvin pr Balle hø hver måned. Af spåner bruger jeg 1 Balle hver tredje dag, hvor jeg skifter alle burene. Men det varierer jo også alt efter hvor tit man skifter bure, og hvor tykt et lag de har at gå i. Grønt får de to gange om dagen, og det kan godt være en tung post, når man har mange dyr, men hvis du kun skal have tre, så er det bare at skære lidt flere af grøntsagerne fra sin egen salat ud til dyrene, eller eksempelvis give dem resten af bladsellerien, hvis du har skulle bruge noget i en opskrift, eller resten af grøntsagsstavene, som ikke er blevet spist osv. Hvis de får grønt morgen og aften, samt har adgang til lækkert grønt hø hele tiden, så kommer du ikke til at bruge alverden på tørfoder, men selvfølgelig er det dyrere, fordi du ikke kan nå at bruge en stor sæk foder på tre dyr. Om sommeren kan du fodre med græs og andet grønt fra grøftekanten mm., og så er det jo billigere :)

Slag på tasken: 300 kr på tre marsvin med hø, spåner, grønt, tørfoder og lidt guf i ny og næ. Dertil kommer udgifter til, hvis de skal til dyrlægen, men det skal de forhåbentlig ikke :)
Billede

HeidiM
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 47
Tilmeldt: lør 5. jan 2013 13:31

Re: pris ca pr måned

Indlæg af HeidiM »

Super, det var jo også det jeg gættede på:-) mange tak:-)

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: pris ca pr måned

Indlæg af Ulla »

Her hjemme tør vi slet ikke at regn ud hvor meget vi bruger til foder til alle vores dyr, vi har 10 marsvin, 7 par pragt finker og 2 hunde der lever på BARF, bare på hundene bruger vi mellem 800 til 1000 kr. om mdr.så alt i alt vil jeg tro vi bruger mellem 1500 til 2000 kr. på alle vores dyr.

HeidiM
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 47
Tilmeldt: lør 5. jan 2013 13:31

Re: pris ca pr måned

Indlæg af HeidiM »

Tak:-) jeg må se hvad det bliver:-D de kommer ikke til at mangle noget det helt sikkert:-)

Besvar