Når svinene er på græs

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tinee

Når svinene er på græs

Indlæg af Tinee »

Dette er mit første indlæg herinde, og jeg skal nok lige på et senere tidspunkt oprette en præsentation af mig selv. Men lige nu har jeg et spørgsmål omkring pasning af svinene, når de er på græs.

Det er jo perfekt vejr i disse dage, og når græsset er blevet tørt om morgenen, er svinene blevet sat ud i løbegården. Men jeg er lidt usikker omkring vand til mutterne. Det er jo drønvarmt i øjeblikket, så de har jo brug for vandet. Men hvordan giver I jeres marsvin vand, når de er ude? Er der væske nok i det græs og mælkebøtter, de spiser?

Ravnagers
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 79
Tilmeldt: fre 22. jun 2012 14:30
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af Ravnagers »

Hæng evt deres vandflaske op i græsnings buret, så er man på den sikre side. Og så skal de jo altid ha mulighed for at bevæge sig ind i skyggen :)
Susan

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af alatind »

Hvis du har dem ude mere end et par timer, så vil jeg anbefale dig at give dem vand. Jeg har mine flasker hængende på trådhegnet på min græsgård, med noget ståltråd, når mine dyr er ude i længere tid.
Og ja, skygge er livsvigtigt, bogstaveligt talt. Og det er ikke sikkert at det er nok med et hus som skygge, hvis huset står i fuld sol. Der kan blive meget varmt i sådan et hus.
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af Ups »

Jeg har vand i skåle udenfor - mine udebure er nemlig ikke så praktiske at der kan hænge flasker på :?

Derudover så har jeg investeret i nogle billige stræklagner, som jeg sætter over hele løbegården. Så er der mest mulig skygge til dem :)
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Tinee

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af Tinee »

Jeg har hængt en vandflaske op til dem i dag, men de har ikke rørt den. Er der andre måder man kan tilbyde dem vand, for det er vel lige så vigtigt for dem som det er for os at få vand, når det er så varmt...?

Hvor er det i øvrigt en hyggelig sommerbeskæftigelse at ligge på græsset med børn og mutter :)

Tinee

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af Tinee »

Hov, jeg havde ikke set at du havde skrevet om vandskåle, Nanna. Det kunne godt være, at det skulle prøves...

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af Lina »

ellers nogen humbler agurk - det skal nok glide ned.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Tinee

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af Tinee »

Sjovt du skriver agurk - det har jeg netop givet dem, fordi de stadig ikke har drukket noget vand... Og det røg ganske korrekt ret hurtigt ned! :)

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Når svinene er på græs

Indlæg af alatind »

ja agurk er en genial væske-lokker... og hvis man synes at dyrene virker varme så kan man duppe lidt vand på deres ører og poter, og evt. på maven... det køler dem lidt ned.
Hilsen Line Tind

Besvar