Han mut

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tesser

Han mut

Indlæg af Tesser »

Hej.. Jeg har tænkt lidt.. :D
Vil det være synd at have en hanmut til at gå alene, hvis han kan kan lugte og hører andre mutter, men uden dog at kunne se dem? Eller er jeg næsten nødt til at sætte en plexiglas rude ind i buret og have to hanner for at de kan trives?
:?

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Han mut

Indlæg af Annetten »

Jeg syntes det er synd. Jeg har dog haft hanner der har gået på samme hylde i mit skabsbur.
Hylden er så delt op med plexiglas hvor de kan "hilse" på hinanden over kanten.
Disse hanner har så indimellem selskab af en hun der skal parres.

Hvor gammel er din han? Du kunne evt. få ham kastreret og så give ham en dame.
DET vil han blive meget glad for.

Tesser

Re: Han mut

Indlæg af Tesser »

Det er faktisk min søsters mut, men hun vil ikke have ham længere.. Typisk små børn :evil: (11 år, og det er meningen at de ved hvad ansvar er! Godt at jeg er muttefreak.. 8) ) Jeg har selv et tre etagers bur hvor to af "hylderne/burene" bliver benyttet. Den ene dog først fra på søndag..

Men.. Han er faktisk kun 4 måneder gammel, så er stadig en unge, men syntes at han er så smuk, at jeg godt kunne tænke mig at prøve at få et kuld med ham når mine hunner og han, er gamle nok..

Triple buret er et tremmebur, dog er det tre seperate etager, hvor stigerne er fjernet og hullerne dækket til..

Askholm

Re: Han mut

Indlæg af Askholm »

Jeg har en kastreret han som går alene fordi han humper så meget at hans burkammerater bliver sure.
Lige da han havde været oppe og slås med en af mine hunner stod han et par dage på min datters værelse og blev meget trist.
Nu står han i et bur ved siden af de andre og kan høre og lugte dem og trives fint.

Det er måske lidt noget andet med din han fordi han er så ung, men du kan jo prøve og se hvad han siger til det.
Hvis du vælger at købe en han til selskab kan du overveje at købe en voksen kastat fordi du så har muligheden for at lade den gå sammen med en af dine hunner hvis den anden skal bruges i avl.

Besvar