Ensom eller kontakt nok?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Dru

Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Dru »

Hejsa:)
Jeg har to hun marsvin som ikke kan gå sammen, da den ene (Papaya) har bestemt sig for at bide den anden (Emma) til blods. Nu har de hver deres bure som står op af hinanden, så de kan se og nakke med hinanden men, så Emma stadig er i sikkerhed.

Her kommer så mit spørgsmål, er det kontakt nok til Emma? Eller bør jeg købe hende en ven/veninde?

Ps. Papaya får ikke chancen med en ny ven, hun er det bedste menneske-marsvin der findes, hun kan bare ikke lide andre dyr, så for hende er det vidst bedst med en ven gennem burets tremmer.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Lina »

Hvordan er emmas personlighed?
Altså kontakt gennem tremmer og sådden er altid bedre end ingenting. Og for nogen dyr er det fint nok, hvor andre gerne vil have lidt 'mere'.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Kjelin »

Det er altid kedeligt når man bare har en man ikke kan få til at fungere med andre og ja sådan er det bare nogle gange.
Det er dog godt at du har sat dem op ad hinanden så de kan snuse/snakke igennem tremmerne.

Jeg ville foretrække en ven til emma, nu det ikke er hende der er problemet, og hun højst sandsynligt vil være glad for selskab af en lidt venligere hun eller kastrat.
Hvis emma fungere udemærket med begrænset kontakt, så kommer det selvfølgelig også an på hvor gamle de her to er, om du gerne vil have et marsvin mere osv.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Dru

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Dru »

Emma er rigtig sød og en del underdanig, Hun virker lidt ensom synes jeg - hun er meget kontaktsøgende. Papaya er omkring 2 år gammel og Emma er omkring 10 måneder.

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Kjelin »

Så er det jo oplagt at finde hende en sød veninde :)
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Ines

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Ines »

Ja, helt klart :D

Lynx-Q

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Lynx-Q »

Emma er afgjort ung nok til at kunne få stor glæde af en burven(inde), uanset om du vælger en kastrat, en ung hun eller en hunbebs.

Held og lykke med hende .... men pas på! Jeg startede på samme måde med 2 piger, der ikke kunne sammen, så skulle jeg lige have en kastrat til at holde styr på dem .... Nå, og så ville jeg også lige .... Nu har jeg 16, snart 18!

Dru

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Dru »

Mange tak for jeres forslag alle sammen :D De har været en stor hjælp.
Nu skal jeg bare enten finde en sød kastrat eller en sød veninde til Emma:)

Dru

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Dru »

Jeg ville bare fortælle at jeg købte en veninde til Emma og det har gjort hende meget mere rolig og snaksalig så det var en god ide :D
Og Emma er en god leder, selvom Sasha(hendes veninde) ofte bestemmer alt selv :lol:

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Hvor er det skønt :D
Billede

Brugeravatar
Nallesommer
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3045
Tilmeldt: ons 2. jan 2008 01:06
Kontakt:

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Nallesommer »

Sagen med Papaya som ikke kan med andre marsvin, men er super god med mennesker, lyder utroligt meget som den samme situation jeg var i!
Min Princess kan stadig ikke med andre hunner - men hun går nu sammen med en kastrat, og de har det SKØNT sammen .. han er åbenbart ikke en trussel for Princess, så han får ikke tæsk :D
Natalie Sommer
Billede

Birgitte K

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Birgitte K »

Jeg tænker også om Papaya ikke kan gå med en kastrat? Jeg havde også en, der var en bisse mod alle andre damser der kom ind til hende, men fik så en kastrat til hende, og de hyggede sig helt vildt.

Jeanette

Re: Ensom eller kontakt nok?

Indlæg af Jeanette »

Ja der er tit tiltrækkende og forsonende energier mellem to af modsatte køn som der ikke er mellem to af samme køn. Sådan er det vel også med os mennesker. :)

Besvar