Pas på med rør

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Danmakine

Pas på med rør

Indlæg af Danmakine »

Rør - det være sig toiletruller, de inderste rør fra de store toiletruller på offentlige WC'er, stykker af smalle tæpperør, fra avisruller mm kan være meget farlige - marsvin kan sidde fast i dem.

Jeg måtte trække Pjuske ud af et sådant i dag :( Heldigvis skete der ikke noget med hende, men jeg smed det ud og bruger for fremtiden kun tynde rør der kan give sig, og saver/klipper dem op.

Desuden har mit ene marsvin også brækket en tå da han en gang ville gemme sig et toiletrullerør. (Skal siges at det var klippet op), men han kom med sådan en fart... Så de er ikke helt ufarlige.

/Lene

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Tak for info. heldig der ikke skete noget :)

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af Mutti »

Jeg bruger af samme grund kun de store pvc - rør, hvor jeg er sikker på de kan komme igennem. De er godt nok lidt dyre at skulle købe, men var så heldig at manden kunne fikse et par stykker på arbejdet :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Danmakine

Indlæg af Danmakine »

Ja godt der ikke skete noget - jeg slog også mig selv hårdt, for lige netop Pjuske skulle ikke være i det bur med det rør i! Min lille han kan sagtens fise igennem, men Pjuske er en anden sag... Coronet på 950 g, forhåbentligt med overraskelser i maven :D

/Lene

Hosea

Indlæg af Hosea »

De der røde pvc rør kan man ofte få på genbrugspladsen. Nogle gange er de lidt beskidte, men så kan man bare vaske dem, og er de for lange kan de saves over med en fukssvans.

Lemut

Re: Pas på med rør

Indlæg af Lemut »

Danmakine skrev:
Desuden har mit ene marsvin også brækket en tå da han en gang ville gemme sig et toiletrullerør. (Skal siges at det var klippet op), men han kom med sådan en fart...

/Lene

:rofl Ejjjj FY Trine, I må altså undskylde, jeg kom sådan til at grine da jeg læste det ! Stakkels mut !

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Hæ hæ, de er altså heller ikke altid så heldige. Mine løb engang frit rundt, og så havde jeg lagt mit plastic armbånd på et bord. Kort efter opdager jeg, at armbåndet nu sidder omkring maven på ├â┬®t af mine svin. Hvordan det er sket er mig en gåde, men vi blev da nødt til at klippe armbåndet over med en stof hækkesaks, fordi vi ikke kunne få svinet ud!!! :lol:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Stoooor...og ikke stof hækkesaks!!! :oops:

von sortfod

Indlæg af von sortfod »

Det handler jo også om folk tænker sig om når de giver rørene til dyrene. At man giver ikke et lille rør til en kæmpe gris. Men overvejer lige om dyrene man lægger det indtil faktisk kan komme igenem det. Eller om de er for store.

Christina

Uddedud

Indlæg af Uddedud »

jeg bruger kun små kloak rør.. de er da så store at de ikke kan sidde fast..

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Indlæg af Annetten »

Anne Rikke skrev:Stoooor...og ikke stof hækkesaks!!! :oops:
Hi, hi. Sad lige og tænkte på om du så bruger fløjlshandsker når du klipper med den. :lol:

Jeanette

Indlæg af Jeanette »

Man må vel have som udgangspunkt for størrelsen på røret, at mutten skal kunne vende sig derinde; altså sidde på tværs uden problemer.
Men jeg tror da jeg skal på genbrudspladsen efter et rør. Jeg har en stor tunnel i stof, købt hos dyrehandleren, og den har mine mutter været glade for. Desværre har de gnavet lidt i den kunsttstof-ring der holder den åben, så jeg vil sætte en metalring i istedet for. :roll:
Det er ellers rart at høre lidt om hvad i andre gør for at underholde jeres mutter, det er nemlig et område hvor jeg selv ikke har meget fantasi, Så jeg er bange for at mine har kedet sig en del, selv om de har hinanden. :?

Besvar