Legetøj

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Kathrine

Legetøj

Indlæg af Kathrine »

Er du ligesom mig den lykkelige jer af et par mutter .. ? Jeg har to hanner, ved det ikk er så smart. De bor i hvert sit bur og har daglig kontakt. Nå men jeg syntes de manglede noget legetøj, så jeg tog en tennis bold og lagde i bunden og hang en fast i loftet, de elsker det!!!! Den ene slås med den og den anden bruger den som en ven .. Det er så godt.. :P

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

hvorfor er det ikke smart at ha to hanner?

jeg har 6hanner og de 4 af dem går to og to og har det super sammen så det er da ikke en dårlig ting at ha flere hanner det vælger man selv:)

jeg har rør(dem kan man gratis få hos en gulvtæppe forretning.

Urtepotter de kan gå i eller på

Små plastisk bolde jeg kan komme foder i

toilet ruller gerne med hø i

Køkkenruller ligeså

sådan en grønt foderboldt man kan hænge oppe i tremmerne

små huse.

frugt grene de kan aktivere sig med?

tjaa.. der er mange ting

kan ikk komme på flere lige nu desværre

Danmakine

Indlæg af Danmakine »

Enig... jeg har tre hanner som alle går sammen, og selvom to af dem ikke er helt glade ved hinanden, så går det fint :-)

For at aktivere dem bruger jeg bl. a. en kasse fra en håndmixer med et hul foran og bagved, og propper den med hø. Så går de ind, så kommer den næste og skubber bagfra, og den næste... Der kan være ca. 1├é┬¢ marsvin i kassen :lol:

De har også en foderbold - to, faktisk. http://www.zooplus.de/app/WebObjects/Zo ... PID%3D9320
Dem fylder jeg hø, agurketern, salatblade mm. i, og så får de også bevæget sig når de skal fange den sk*de bold med det lækre mad i ;-)

Terpsmarsvin

Indlæg af Terpsmarsvin »

Danmakine skrev:Enig... jeg har tre hanner som alle går sammen, og selvom to af dem ikke er helt glade ved hinanden, så går det fint :-)

For at aktivere dem bruger jeg bl. a. en kasse fra en håndmixer med et hul foran og bagved, og propper den med hø. Så går de ind, så kommer den næste og skubber bagfra, og den næste... Der kan være ca. 1├é┬¢ marsvin i kassen :lol:

De har også en foderbold - to, faktisk. http://www.zooplus.de/app/WebObjects/Zo ... PID%3D9320
Dem fylder jeg hø, agurketern, salatblade mm. i, og så får de også bevæget sig når de skal fange den sk*de bold med det lækre mad i ;-)
sådan en har jeg også til mine marsvin + en "aktivitets bold" som det hedder det er en man putter godbidder i og når de skupper til bolden falder der en god bid ud af den... og så kan de spise den :lol:

Precious

Indlæg af Precious »

Mine har også nogle af de der små plasticbolde, med en lille bjælde i, som er beregnet til katte... de kan flyve temmelig langt :?

Derudover har jeg hængt noget fuglelegetøj ned fra loftet i buret, til stor morskab for nogen, og dyb forundring for andre. Den ene af dem er sådan en stor blomsterformet dims, hvor midten er et spejl, det er altså ikke dem allesammen der kan greje den der med, at der sidder en og glor på dem, når de stikker snuden op til den for at snuse.

Derudover bruger jeg også meget paprør hårdt proppet med hø, rigtig god beskæftigelse, ligesom frugtgrene er det.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Min afdøde han elskede de der kattebolde med klokke i. Han gav tit sin tøselyserøde bold en tur.
Nu hvor han er død, og dyrelægen beholdte ham fordi jeg ikke har en have, har jeg taget hans lyserøde bold og bundet den fast på en gren i min fars have, der hvor mine to første marsvin ligger begravet. Så når viden tager fat i grenen kan man høre klokken ringe. Det er en hyggelig lyd når jeg sidder nede i baghaven og mindes de afdøde.

det med fuglelejetøj var egentlig en god id├â┬®, jeg tror da jeg vil hole udkik efter noget der egner sig.

*smack*

Indlæg af *smack* »

Mine har en der ligner den her ---> http://www.klodsmajor.dk/babyleg/brio-bjaelderangle.nsa

Deres er bare ikke malet eller lakeret. Den får tit en ordenlig tur rundt i hele skuffen :D

Uddedud

Indlæg af Uddedud »

Mine har indtilvidere kun et rør.. Jeg er jo så heldig at min far arbejder med kloaker, så vi har en masse kloakrør.. dem elsker de.. Ga-Jol har bare ikke fået sin endnu. tænk hvis hun sad fast :roll:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Uddedud skrev:Mine har indtilvidere kun et rør.. Jeg er jo så heldig at min far arbejder med kloaker, så vi har en masse kloakrør.. dem elsker de.. Ga-Jol har bare ikke fået sin endnu. tænk hvis hun sad fast :roll:
:lol: Ja det ville jo ikke være så godt :lol:

Fia

Indlæg af Fia »

mine har bla. et kort rør og en let plastik bold..
ved ikke hvem af dem, men en eller anden more sig åbenbart med at skubbe bolden ind i røret. :D ellers har de vidst egentlig ikke noget legetøj.
Men vil da prøve med det kattelegetøj i snakker om. (:

bhsand

PVC Kloakrør

Indlæg af bhsand »

Hej,

Jeg kan se, at der er flere, der bruger PVC kloakrør til deres mutter. Gnaver de ikke i rørene? og hvis de gør, er det så skadeligt??

Mvh
Bhsand

Besvar