Fjerne huset for en periode eller?

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

Fjerne huset for en periode eller?

Indlæg af putte »

Hejsa alle sammen Ôÿ║

Jeg er ny herinde og jeg håber at i kan hjælpe mig.
Det drejer sig om vores to små han marsvin-unger på henholdsvis 7 og 9 uger. Vi har haft dem i ca to uger men når de er nede i buret så er de KUN inde i deres huse. De kommer lige ud engang i mellem og snuser lidt rundt men ved den mindste lyd eller bevægelse fra os andre, så spæner de ind i deres hus igen og det går bare stærkt. Vi snakker med dem flere gange om dagen og de er også oppe og løbe rundt i deres løbegård og hvor de også snakker og ser ud til at have det rigtig godt. Men det går mig rigtig meget på at de er inde i huset hele tiden.
Jeg har læst samt hørt at det bedste er at fjerne huset for en periode og så lægge en masse hø i stedet for, indtil de finder ud af at lydene ikke er farlige. Men så har jeg også læst det modsatte - så hvad syntes i er bedst at gøre??
Vil lige sige at i buret er der udover to huse med et tæppe på taget og en stige derop til også en høhæk, en træbro, en køje, æblegrene og en høkugle. Så det er jo ikke fordi at de kære små vil kede sig eller at der ikke er noget Ôÿ║
Håber virkelig at i kan hjælpe mig.

Venlig hilsen Katya

Besvar