Hjælp til skabsbur med skillevæg!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
EliseBoisen

Hjælp til skabsbur med skillevæg!

Indlæg af EliseBoisen »

Jeg skal i gang med at bygge et stort trefløjet skab om til skabsbur med 5 etager. Jeg tapeserer hele skabet indvendig med gammeldags voksdug og fuger. Men der er en skillevæg i den ene side af skabet som jeg har tænkt mig at lave smuthuller i så de ligesom får to rum på hver etage. Men kanten på sådan et smuthul vil jo være oplagt at gnave i hvis man er et marsvin og vil jo ikke have de spiser voksdugen. Kan man montere et stykke rør eller lignende i hullet så de ikke gnaver i voksdugen? Og hvad skal det så være for et stykke rør? Sørrelse? Eller kan man få en smart ramme til sådan et hul? Det skal jo være så selv et højdrægtigt marsvin kan mose sig igennem.
Nogen handymen eller kvinder tilstede?

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Hjælp til skabsbur med skillevæg!

Indlæg af Annetten »

Først og fremmest, hvor bred/tyk er skillevæggen? Er den meget tynd kunne du bruge en plakatliste.
Hvis den er max. 0.5 cm kunne du måske bruge gardinskinne der så bliver trykket ned over kanterne.

Ellers tag i byggemarkedet og lad dig inspirere. De har tonsvis af sjove løsninger med alle deres dingenoter.

EliseBoisen

Re: Hjælp til skabsbur med skillevæg!

Indlæg af EliseBoisen »

Jeg har ikke hentet skabet endnu så har ikke nogle mål på tykkelsen men jeg tror den er ca 2 cm da den jo holder skabslågen. Men ja jeg må se hvad jeg kan finde. Men hvor stort skal hullet være så selv en mut med 5 unger i maven der er poppeklar kan komme igennem?

Besvar