udeburet er ved at blive lavet!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
farm-svendsen

udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af farm-svendsen »

jeg har et bur der er 50x45 i huset og så er løbegården 200x90..buret plejer jeg at bruge til kaniner (dværgvædder)
men nu har jeg besluttet mig at få det lavet om til mine piger (mutter)
i huset der der blevet sat en hylde op og der er lavet en lille trappe fra løbegården og ind i huset.... tror i ikke godt mine piger 3stk kan enes der ude hele sommeren...????

der skal nok komme billeder af det hele når jeg bliver færdig

farm-svendsen

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af farm-svendsen »

her er lidt billeder som der så ud inden vi lavede det om
Billede

huset indvendig
Billede

farm-svendsen

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af farm-svendsen »

og det færdige resultat... dog skal der spåner og hø i inden dyrne flytter ud i deres sommer bolig... og solskin!
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Tobiasmor

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af Tobiasmor »

Det ser fint ud :wink:

Jeg skal dog lige høre, er det hønsenet som der er brugt ?

I såfald ville jeg udskifte det med voliertråd inden du sætter dyrende der ud for sommeren (hvis den altså kommer) Hønsenet kan en ræv sagtens bide igennem.

Det vil være kedeligt at miste sine mutter på den måde.

farm-svendsen

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af farm-svendsen »

nej det er ikke hønsenet :-) det er voljere hegn.. da vi ikke vil risikere at der evt. skulle komme rov dyr... vi bor inde i en lille by så derfor sikre vi vores bure godt :D

men super du lige skriver det... ved indgangen er der lavet halv tag så det ikke kan refne ind..det kan man bare desværre ikke se på billederne

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af Marsvin »

Hvis det på ingen måde er sikret nedad, så kommer ræven (og andre rovdyr) meget hurtigt ind alligevel. Ind med snuden og løfte det eller grave en lille smule under.

Hvis det skal stå et bestemt sted, så kan man grave volieretråd et godt stykke ned i jorden og sætte det godt fast på buret. Skal det kunne flyttes, så er det er større problem. Her skal det evt. sikres med tråd i bunden hvis det ikke er under opsyn hele tiden, hvilket ikke er så godt for muttefødder.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Myrina

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af Myrina »

Da jeg boede på landet og havde mutterne på sommergræs, da gravede jeg kørefliser ned i ┬¢ m dybte og bukkede voliere tråden nedenunder dem og lod det rage ca 20 cm op over jorden. Dem lavede jeg tre af. "Rammen" var lidt større end udeburet, så det passede ned indeni. Fæstnede ramme og bur med strips til hinanden. Og buret kunne flyttes uden de store sværdslag mellem rammerne.

Ren

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af Ren »

Kan man evt ikke finde et system hvor man kan banke rammen fast i jorden?
Lidt alá med telte.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af Marsvin »

Ren skrev:Kan man evt ikke finde et system hvor man kan banke rammen fast i jorden?
Lidt alá med telte.
Det kan man godt, men det hjælper ikke når rovdyrene er gode til at grave.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af Lina »

nu ved jeg ikke hvor aktive sådan nogen rovfætre er i dagslys... men jeg tænker om man evt. kunne lukke dem inde om natten, og så ud igen om morgenen - lidt lissom med høns.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

farm-svendsen

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af farm-svendsen »

en ræv kan bestemt ikke vælte buret her... jeg har haft kanin til at gå i den i flere år uden net i bunden..men jeg tror nu jeg vil sætte hønsenet i bunden... jeg tror jeg henter mine piger ind hver nat... vil ikke risikere noget

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: udeburet er ved at blive lavet!

Indlæg af Eva »

Jeg har stormasket trådnet i bunden af alle dyrenes løbegårde. Dyrene er på græs (med adgang til hus) om dagen, og lukkes i huset for natten. Grunden til at jeg har valgt at have stormasket net i bunden alligevel er, at det er et sommerhusområde med mange løse hunde (langt fra alle har sørget for at hundesikre deres sommerhushaver, så der er en del omstrejfere og hunde uden snor på). Der er også en rævegrav på grunden, så rævene bor ikke særlig langt væk. Tanken er, at hvis der skulle komme en kat, hund eller ræv, så har den en forhindring den skal overvinde, før den kan komme ind. Dermed har jeg mere tid til at opdage det, og dyrene til at nå ind i huset. (Som jo kun er en stakket frist, men alligevel).
Det stormaskede net er ikke spændt hårdt ud, og følger terrænet (en vild sommerhusgrund er ikke glat som en barnenumse...). Det er en risiko at løbe; ved godt at en dag kan det være at en mut får revet sig. Men sidde fast, det tror jeg næppe, for maskerne er store.

Det var mine tanker om net i bunden. Jeg er glad for det, og har ikke oplevet nogen problemer. Ej med unger, ungdyr eller voksne. Men har set et spædt graveforsøg i græsplænen en morgen, gru.

Besvar