Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Fru_Simonsen

Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Fru_Simonsen »

Er blevet lidt træt af når familien kommer på besøg og jeg så skal fortælle gang på gang, hvad mutterne hedder. Så efter jeg har fået et skabsbur med plexi kant så var det jeg kom i tanke om at man jo må kunne bruge de dersens tusser til whitbord. Det er bare super nemt, så nu kan selv bonus datteren (når vi har hende) læse hvilke dyr der går hvor :D og hvornår de er sat til parring og dato for hvornår de skal skilledes af igen er også skrevet på.. Noget nemmer end klistermærker... Synes jeg ihvertfald :D
Eller er det bare mig der først nu har opdaget man kunne gøre sådan??

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Lina »

jeg skriver sååååååååååå grimt, så jeg ville hurtigt ikke selv ku læse det :oops:

Jeg har små laminerede navneskilte på mine, hængt på med 2 klatter abesnot.

2 grunde til det:
1) når jeg ikke er hjemme, så har min veninde nemmere ved at overskue hvor mange der går i hver gruppe... og altså hvor meget grønt der skal ind... og om alle ser levende ud
2) jeg har fødselsdage på... for min egen skyld, da jeg er slem til at glemme dem, og der ER nogen hunner der upsede for gamle og derfor ikke kom i avl, selvom det var planen at de skulle.

Jeg har endda skilte med x antal bebiser på... skilte med 'gæstemarsvin' til evt. transitter osv.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Ines

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Ines »

Jeg har også sat skilte op. Det er små plastiklommer, hvor jeg kommer papskilte i. Der står muttens navn, fødselsdato og datoer for ev. kuld. Jeg har også skilte sat op med dato for, hvornår der er gjort rent sidst (har ikke en fast ugedag). Især for dem, der paser dyrene, er det rigtig smart. Og nemt at finde ud af.

von sortfod

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af von sortfod »

Jeg har ingen skilte på.

Men jeg får heller ikke gæster som spørger til hvad de hedder. Og jeg kan selv huske det. Og jeg kan stort set altid huske hvis nogen skal flyttes for sig selv for at føde osv.

Og ellers når andre fodre så kommer der postit på med de 2 slags foder jeg køre med, og hvis der kan forventes unger nogen steder osv. Eller hvis der er noget specielt folk skal være obs på.

Fru_Simonsen

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Fru_Simonsen »

Kunne være jeg skulle skrive der fødselsdag på også. Jeg har været kreativ (hvis jeg selv skal sige det :P ) og bruger et exlark til al info om mutterne beskrivelse af dem, antal kuld og så vidre.. Ikke noget med at komme med nogle kommentar :evil: er ikke altid lige hurtig i optrækket :fløjt

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Lina »

Fru_Simonsen skrev:Kunne være jeg skulle skrive der fødselsdag på også. Jeg har været kreativ (hvis jeg selv skal sige det :P ) og bruger et exlark til al info om mutterne beskrivelse af dem, antal kuld og så vidre.. Ikke noget med at komme med nogle kommentar :evil: er ikke altid lige hurtig i optrækket :fløjt
jeg er osse kreativ... er bare nemmere at købe sig til et program, når man kan få et på engelsk der kun koster 182 kr :mrgreen:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Fru_Simonsen

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Fru_Simonsen »

Lina skrev:
Fru_Simonsen skrev:Kunne være jeg skulle skrive der fødselsdag på også. Jeg har været kreativ (hvis jeg selv skal sige det :P ) og bruger et exlark til al info om mutterne beskrivelse af dem, antal kuld og så vidre.. Ikke noget med at komme med nogle kommentar :evil: er ikke altid lige hurtig i optrækket :fløjt
jeg er osse kreativ... er bare nemmere at købe sig til et program, når man kan få et på engelsk der kun koster 182 kr :mrgreen:
Ja det er da helt klart nemmerr. Kan bare godt li det er mig selv der bestemmer hvordan det tingene skal være :wink:

sadie

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af sadie »

Jeg har faktisk lavet sådan nogle små laminerede skilte med billed, navn og fødselsdato på (skrevet i rød el. blå, alt efter om det er en han eller en hun).
Har bare ikke fået sat dem op endnu... :oops:
Min id├® er, at de skal sidde i en slags skinne eller noget, muligvis plastlommer, så de nemt kan skiftes ud.

Annette Frihauge

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Annette Frihauge »

Gud hvor smart.. Jeg er død imponeret over dem der kan huske navnene på bare 50muttere... Men måske jeg skulle prøve at lave det hos mig..

von sortfod

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af von sortfod »

Jeg kan sagtens huske alle navene på mine 40 dyr.

Og jeg har ikke problemer med folk der fodre her. Så jeg bruger ikke navne system, men det er da altid en god ting hvis man har behov for det.

Fru_Simonsen

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Fru_Simonsen »

Jeg er nu nået frem til den beslutning at der bliver lavet skilte til hvert dyr. Er blevet træt af at man kommer til at viske det ud man har skrevet hvis man kommer til at sætte hånden på det, men det er dejligt at man kan skrive på plexien. serligt her i weekenden hvor det er min svoger der skal passe dyrene for første gang (første gang vi skal være væk en hel weekend) fra fredag til søndag. Så er det altså dejligt bare at skrive en besked til ham på hver hylde så han ved hvad de skal have.. Er spændt på om han ringer og siger HJÆP!!!!! håber det ikke for der skulle da helst ikke gå noget galt... heller ikk emed mandens akvarier

Farm-Holt
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1527
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 14:44
Geografisk sted: Vamdrup/Kolding
Kontakt:

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Farm-Holt »

Jeg kan også nemt huske de 67 dyr, jeg har under tag lige nu...
Jeg har numre på alle mine bure, og når jeg så skal ha dyrene passet, laver jeg en foder liste.
Bur 1 skal ha sådan og sådan
Bur 2 sådan og sådan

Det synes jeg er nemmest, da jeg har mange tremmebure og både kaniner og marsvin.
Så har jeg to store fodertønder. Den ene står der MARSVIN på og den anden KANIN...
Så er det bare så nemt at gå til.
Maria -Bidt af en gnaver ;-)

www.farm-holt.dk

Skonning

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Skonning »

nu ved jeg godt det her er en ældre tråd.
Men, jeg bruger selv bordmarker til mine musebure, hvor jeg så bar' skriver det antal dyr der er og hvad køn altså evt. 0.7(7 hunner) eller 1.0(en han) eller 1.1(1 han og 1 hun)

det er ihvertfald nemmere for mig.. :D

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Løsning på spørgsmål - Hvad er det ny dyrene hedder??

Indlæg af Lina »

det var ik en løsning for mig.. det forudsætter jo at man osse selv ska ku læse det :oops:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar