Grene på "fod"

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Rikke Lind

Grene på "fod"

Indlæg af Rikke Lind »

Mine forældre har en troldpil i deres have, som jeg ofte får lidt med af til svinene. Men som regel går der ikke længe, før grenene er trampet ned i spånerne og sådan set bare ligger der. - Og da buret er af plexiglas og uden "tag", kan jeg ikke bare binde det fast i tremmerne.
Nu har jeg så fundet på at tage en gammel køkkenrulleholder. I toppen har jeg viklet ståltråd rundt (stramt, så mutterne ikke kan få fat i det). Det giver en "ru overflade" som jeg kan binde ting fast i med snor. Jeg har lagt en sten over foden på holderen, så den ikke vælter. Og voila: Et stk. pilegrenedusk på fod.
Som det fremgår af billedet, var det en klar succes :-)

Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Grene på "fod"

Indlæg af alatind »

Det er rigtig smart fundet på...de elsker når man laver nye ting...

Jeg har nogle gange lavet små bundter af grene og hængt dem op med gaffatape i loftet, for at få den der hule-effekt.
Hilsen Line Tind

Rikke Lind

Re: Grene på "fod"

Indlæg af Rikke Lind »

alatind skrev:Det er rigtig smart fundet på...de elsker når man laver nye ting...

Jeg har nogle gange lavet små bundter af grene og hængt dem op med gaffatape i loftet, for at få den der hule-effekt.
Ja, det er en helt lille hobby i sig selv at tænke 'marsvinsk', når man går i genbrugsforretninger mv.

Din løsning lyder også meget smart. Jeg har dog ikke noget loft i buret, så indtil videre nøjes jeg med køkkenrulleholder-løsningen.

Besvar