Salt og ris gør godt

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Myrina

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af Myrina »

Jeg bruger akvariegrus, dem opbevare jeg i en lille si som jeg så hælder vand og sten ud i efter brug. Genbrug er godt.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af Marsvin »

"Fruen" bruger groft køkkensalt + flaskerenser.

Det er billigt og nemt.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Jeanette

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af Jeanette »

von_fancy skrev:
Jeanette skrev:Man behøver vel heller ikke at lave opløsningen så stærk at det bliver til saltsyre ?...
Det behøver nu ikke være særlig stærkt for at skulle kunne ødelægge et rør. Bare se på alle de biler der ruster pga. den vejsalt der bliver strøet om vinteren.
Grunden til at vejsaltet tærer på en bil er, at saltet bliver siddende. I røret bliver det jo skyllet igennem og ud, så faktisk burde det ikke skade der.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af Lina »

Jeg skal ikke kunne sige om det har noget at gøre med den slags metal, røret er lavet af - her tror jeg snildt at der er forskel på rørene i køknet og på das'et, da der ganske automatisk er stor forskel på hvad man forventer at folk hælder ud.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af von_fancy »

Jeanette skrev:Grunden til at vejsaltet tærer på en bil er, at saltet bliver siddende. I røret bliver det jo skyllet igennem og ud, så faktisk burde det ikke skade der.
Og kan du sige at 100% af det salt der ryger i røret skylles videre ud - nej vel. ;)

Jeanette

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af Jeanette »

Jo det kan jeg faktisk, det næste vand der bliver skyllet igennem røret, skyller det nemlig med ud; har lige spurgt fagkundskaben. 8)

von sortfod

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af von sortfod »

Jeanette skrev:Jo det kan jeg faktisk, det næste vand der bliver skyllet igennem røret, skyller det nemlig med ud; har lige spurgt fagkundskaben. 8)
hvordan kan det så være at et afløsrør faktisk kan blive ulækkert, og at der kan samles en klam overflade i røreret? Alt hvad der skylles ud gennem røren sætter sig jo ikke i røret, men kommer hele vejen ud siger du?

Det kræver ikke en blikkenslager for at undersøge at alt ikke kommer ud med det samme, eller gangen efter nødvendigvis.

Prøv at skille et afløbsrør ad, så kan du se hvad jeg mener.

Christina

von_fancy

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af von_fancy »

Det er sgi da også ligemeget... Man skal bare tænke over hvor man hælder saltopløsningen ud henne, da rør kan blive beskadiget - uden at opløsningen behøver være så stærk som saltsyre - sådan, hurtig opsummering og slut på den.

Det var en fin pointe med salt/ris til rengøring af vandflasker, at få hevet frem igen.
Hver gør så hvad man finder bedst og lettest for ├â┬®n selv - der er sikkert rigtig mange flere metoder man kan bruge.

Nikoline

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af Nikoline »

von sortfod skrev:ja men jeg har jo så 21 i brug pt. Men har normalt 25 stk.
- og jeg som synes, det er det mest dødsyge i hele verden, når jeg skal gøre heeeeeele 2 flasker rene. Skam mig #-o

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Salt og ris gør godt

Indlæg af Lina »

fnis, du har det sgida nemt
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar