Tænk på miljøet.

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Luna

Indlæg af Luna »

det gør jeg allerede
:D

Rollo

Indlæg af Rollo »

Hehe det plejer jeg faktisk at gøre, - de to potteplanter som står i vinduet udenfor mit værelse får somregel lige resterne :lol:

Jeg gøder også folden med mine spåner, - og kompost bunken 8) Desværre mener min onkel og mor bare at det er noget værre svineri, tsh...

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

jeg læste faktisk i sådan en folder om kompost om hvad der var egnet til formuldning og hvad der ikke var.... spåner hørte altså til i den sidste ende ;-)

Det var et eller andet med at noget med noget og derfor tog det rigtigt lang tid før en spåne blev til muld. Jeg regnede på det dengang, og selv med kun ├â┬®t bur på 1x1m, så ville jeg få fyldt den kassen med spåner før det i bunden overhovedet havde en chance for at blive til muld.

Jeg skal så ikke kunne sige om der kan tilsættes 'noget', sådan at det går hurtigere.... men jeg hælder nok til onkel her. Ikke nødvendigvis at det er svineri... men at det nok mere er spild af tid, og i sidste ende bliver noget bavl overfor det i kassen som formulder i en normal tidsramme.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rollo

Indlæg af Rollo »

Lina, hvorvidt det er god gødning eller ej skal jeg ikke kunne sige, - har bare en diskussion kørende med onklen fordi at det pludselig er blevet et problem at jeg smider mine spåner på min mors fold.

For jeg kan da godt se at da jeg havde 3 heste som gik på spåner, så var der da langt færre spåner end nu med 9 marsvin :roll:

Det skal jo "bare" pløjes ned :)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

folden kan jeg så bedre forstå... her vil der altid være noget pladder, hvor det nok ikke skader at smide noget ud. Ikke at det nok holder så længe... men pladder er sgu trælst.

Osse derfor at jeg ikke vil blande mig i hans argumenter... men fra en 'kompost-venlig' synsvinkel, der gad jeg heller ik spåner i selve kompostbunken/tønden.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rollo

Indlæg af Rollo »

Lina skrev:folden kan jeg så bedre forstå... her vil der altid være noget pladder, hvor det nok ikke skader at smide noget ud. Ikke at det nok holder så længe... men pladder er sgu trælst.

Osse derfor at jeg ikke vil blande mig i hans argumenter... men fra en 'kompost-venlig' synsvinkel, der gad jeg heller ik spåner i selve kompostbunken/tønden.
Hele folden er pløjet op = pladder!
- Kan godt følge min mor mht. kompostbunken, også derfor jeg begyndte at smide det på folden som hun sagde jeg skulle.
- Forsøger ihærdigt at få det spredt, uden at synke i til knæene, - ømt syn :lol:

Jeg aner intet om formuldning m.v. men synes bare det er latterligt at 6-10 pakker spåner pr. måned var okay, men max en pr. måned nu er ih så åh så skrækkeligt.
- Og er sgi ikke fordi manden har fået ny viden siden!

Besvar