Mit bur - Udmugnings ide

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
carolinehn

Mit bur - Udmugnings ide

Indlæg af carolinehn »

Hej. Jeg synes i skulle se mit kommode bur, og så håber jeg jeg kan inspirere andre - især med min muge løsning. Buret er bygget af en gammel kommode på 75x50x130cm(bxdxh) Det er en højere model en den på billedet, men det var det enste jeg havde: Billede(ved ikke helt om det virker med billederne, det er første gang!)
Vi fjernede 6 af skufferne(4 små, 2 store) så der var et mellemrum mellem de to skuffer der var tilbage. Så skar vi huller i bunden af hver skuffe. I den øverste til trappen - nederste til udmugning - mere om det senere. Vi puttede plexiglas på fronten. Så satte vi vinyl i bunden af kanterne og fugede. Så blev trappen sat op(vi klistrede tæpperester på(tæppeland stykke 50x50cm for en 10'er :o ) og små trætrin. det virker super) Billede
Billede
BilledeHer er Buller på vej op af trappen til 1. sal

Billede Louis hygger sig på huset

Nå der så skal muges:
Skrabes alt savsmulden på 1. gennem hullet til trappen ned til stuen
Billede
.. og der fejes..
Billede
..og der ligges nye rene spåner :)
Billede
Så stueetagen: Hullet - nævnt tidligere blev der puttet låg på, og løftes nu:
Billede
Så putter vi en pose på en spand stiller ind under hullet og skraber igen ned og putter spåner, hø, mad, legetøj og marsvin ned! :D Billede Håber i kunne bruge det til noget

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Jeg ka ikke rigtigt se på billedekvaliteten om du allerede HAR gjort det her... men hvis ikke, så vil det være en god ide at sikre træet mod fugt fra tis m.m., så det ikke går hen og rådner. Du kan få lagt vinyl på fladerne, og så fuge kanter, huller m.m. med fugemasse.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

:D Vi har samme lamper :D


Billede

Muge-id├â┬®en virker smart men da mit bur er lidt anderledes -ikke har et trappe-hul ja så er jeg nødt til at muge som jeg plejer med en fejebakke.

carolinehn

Indlæg af carolinehn »

Jeg ka ikke rigtigt se på billedekvaliteten om du allerede HAR gjort det her... men hvis ikke, så vil det være en god ide at sikre træet mod fugt fra tis m.m., så det ikke går hen og rådner. Du kan få lagt vinyl på fladerne, og så fuge kanter, huller m.m. med fugemasse.
Jeg har gjort det, men som jeg også skrev har jeg lagt vinyl og fuget, så ingen problemer der :D

carolinehn

Indlæg af carolinehn »

Muge-id├â┬®en virker smart men da mit bur er lidt anderledes -ikke har et trappe-hul ja så er jeg nødt til at muge som jeg plejer med en fejebakke
Istedet for kan du bare skære et hul i bunden af hver hylde, og så lægge låg på(mit låg er lavet af det stykke træ som blev skåret væk og så er der liimet et større stykke vinyl ovenpå) og så kan du jo bare skrabe det hele ned til det nederste bur og tømme det derfra! Hvis du forstår :D Bare en ide :wink:

carolinehn

Indlæg af carolinehn »

Ja og undskyld de dårlige billeder - blev lidt rystede :oops:

haggnita

Indlæg af haggnita »

topp ide!
skal rådføre med min"snekker" (min kjære) hva som han vil gjøre....

Besvar