Opdeling af pax-skabe?

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Opdeling af pax-skabe?

Indlæg af Lina »

Jeg skal have investeret i et stort lokum mere, da jeg bl.a. har hanner som nu kan gå sammen ;-)

Og så vil jeg gerne have hylder i... lavet sådan at jeg kan dele op til 2 hanner per hylde, eller fjerne så de kan gå sammen - altså et skillerum.

Hvordan har I andre kringlet den?
Jeg har jo så lidt tænkt mig at hyre en 'handyman' til det, men stadigvæk er det godt at jeg lige præcis ved hvad der funker.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Indlæg af Annetten »

Jeg har skruet et stykke gardinskinne i, i hylden. På "loftet" har jeg brugt værktøjsbeslag. Ej, prøver lige at tage et billede af det! Det er lidt svært at forklare men det funker til punkt og prikke.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Ja billeder er sgi noget nemmere, hehe

Er jo rætti rart at se folks forskellige måder at gøre det på.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Indlæg af Annetten »

:oops: Nu er jeg ikke lige en ørn til det der med billeder og oploads....eller hvad det hedder.

Skrue en skab sammen det kan jeg. Men det med puttere og billeder og redigering.....en by i Sibirien.

Men, men , men.....har lagt et par billeder på min hjemmeside. Det er nederst i menyen....ruminddeling.

Det man skal sørge for med sit stykke plexiglas det er, at lave det noget lavere end buret er højt. Så er der plads til skruer både foroven og forneden.

Da min nederste tværgående skinne lægger/ligger bag den yderste skinne, kan jeg ikke bare skubbe plexiglasset ind. Jeg må "skubbe" det op i værktøjsbeslagene først og så føre det ned i gardinskinnen bagefter. Derfor er det vigtigt at det er noget "lavere" end buret er højt. Volapyk?

Men det sidder med garanti fast.

Der er også den noget nemmere løsning der også har virket rigtig godt her i huset. Et stykke løst plexiglas der er stabiliseret af havesten og et par huse. Men det optager jo en del plads.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Hmmm... brosten er godt?

Jeg er bedre til pc end til at være handy, hehe. Altså jeg kan godt skrue ting sammen, men fordi mine led er så tåbelige, så kan mine hænder ikke få det til at blive som hovede vil ha :roll:

Jeg har fået vist billeder af en, som har gardinskinne både foroven og forneden, og der skal man vel være ret så nøjagtig i plexien for at den tager fat foroven.

Umiddelbart tænker jeg at med den der dimmer i loftet, at det bliver 'vakkelvornt'?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Vi er ved at få bygget nye skabsbure - så vi har lige været gennem beslutningerne ;) Vi har besluttet at lave faste skillerum, hvor der er et stort hul med plexiglas for i. Plexiglasset kan så tages af hvis dyrene skal have adgang til 2 hylder (et bur af 120*60 i så fald) og sættes for hvis dyrene kun skal have 60*60. Det var måske "smartere" med et helt skillerum der kunne tages ud - men denne måde er den vi har valgt til vores kommende skabsbure ;)

Har lige lavet en hurtig skitse i psp af skillerummet:

Billede

"Holderne" har vi snakket om, om man ikke kunne finde sådan nogle man lige skubber ned som holder på det - ligesom dem bag på billedrammer.

Selve hylden (60*60) har jeg også lige skitseret i psp:

Billede

Det grå nederst er plexiglasset. I hver side fastholdes det af et stykke lodret gardinskinne. På midten (vandret) sidder der en træklods på nogle milimeter i højden. Den sidder der, så pelxiglasset ikke kan skubbes ud. Det fungerer fint - har det på mit skabsbur herhjemme i forvejen. Når der skal gøres rent, tages plexiglasset op og det hele kan skrabes ud over og ved siden af træklodsen.

Håber det gav mening ;) Ville bare lige servere et par ide├â┬®r :D

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Indlæg af Annetten »

Mit er ikke vakkelvornt, selv om plexiglasfladen faktisk består af 3 rester der er sat sammen. . Der gik lige lidt spareiver op i mig. De sidder så fast i hver deres værktøjsbeslag. De rokker sig ikke en tøddel!

Når man strammer skruen i beslaget "strammer" beslaget sig. ├â╦£v, altså hvor er det svært at beskrive. Det bliver faktisk så stramt at det laver de fineste ridser i plexien foroven. Det tager rigtig godt fat!

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Annetten skrev:Mit er ikke vakkelvornt, selv om plexiglasfladen faktisk består af 3 rester der er sat sammen. . Der gik lige lidt spareiver op i mig. De sidder så fast i hver deres værktøjsbeslag. De rokker sig ikke en tøddel!

Når man strammer skruen i beslaget "strammer" beslaget sig. ├â╦£v, altså hvor er det svært at beskrive. Det bliver faktisk så stramt at det laver de fineste ridser i plexien foroven. Det tager rigtig godt fat!
Fnis, det ender sgu med at jeg skal bage kage og sætte dig til at lave det :wink:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar