Micro og Alvin - "a bromance..."

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Micro og Alvin - "a bromance..."

Indlæg af Mysteries »

De der har læst Agurke Tidende fra DMK har muligvis læst om frække Micro (han var side 9 mut for ikke så længe siden). Micro er en peruner/CH-teddy-blanding og vokset op hos kastraten Alvin (alpaca), fra han forlod sin mor som 4 uger, og har gået med ham i 6 måneder ca., inden han fik lov at prøve lykken med en sød hun der kom på besøg til formålet. Mens Micro havde dame på, blev Alvin sat til at holde styr på ikke mindre end 3 hunner, hvilket han klarede rigtig flot (han var ret sej når det var fodringstid og han møffede hunnerne af banen indtil han havde spist først, og så kunne de komme til bagefter). Her et par måneder efter skulle Micros dame så retur til sin ejer og så var Micro jo så alene. Jeg ville helst ikke kastrere ham endnu - hvis hans far ikke kan gøre sine damer drægtige inden for den næste måneds tid, så kan det være at Micro skal overtage. Med tanke på hvor meget Micro forgudede Alvin da de var sammen, så forsøgte jeg at sætte de to drenge sammen igen. De blev bogstaveligt talt taget fra hver deres hungruppe, uden pause, og sat sammen i løbegård. Micro opsøgte Alvin med stor begejstring og gav sig til at humpe ham med det samme. Alvin prøvede at vappe ham ned når Micro kastede sig over ham, men der var ingen tænderklapren eller angreb, kun en lidt utilfreds brummen fra Alvin når Micro blev for meget. En times tid i løbegård, og så tilbage i bur, og nu går de sammen som om de aldrig har været fra hinanden. Micro opsøger gerne Alvin og lægger sig sammen med ham i huset eller lige uden for. Det kan man da kalde en bromance :D Ikke noget jeg normalt ville anbefale, at sætte to hanner sammen direkte fra hun, men de to her har bare noget helt særligt sammen.

Her er drengene på deres yndlingspladser: Micro ovenpå huset og Alvin inden i huset:
Billede
Og her har Micro opsøgt Alvin i huset :) :
Billede
Christina

bluebell
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 813
Tilmeldt: man 17. okt 2005 19:31
Kontakt:

Re: Micro og Alvin - "a bromance..."

Indlæg af bluebell »

Dejligt når sådan noget kan lade sig gøre, og dejligt at de har sådan et specielt bånd :hjerte

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Micro og Alvin - "a bromance..."

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Skøn historie :hjerte
Er de langhårede ikke også noget mindre hidsige end de korthårede? Jeg mindes en gang vi var til møde hos Malene, hvor en af hendes sheltier uventet var gået i gang med at føde, medens den stadig gik med hannen. Hun puttede lige hende og ungerne sammen med en anden hun, og så skete der ikke mere. Mine hunner ville lave bitchfight og drøne rundt i de stakkels unger, hvis jeg lavede samme nummer. Der er aldrig nogen sammensætninger der går stille af sig her hjemme. Kun en hanunge med en voksen, og det ender galt efter nogle måneder, med mindre de går som alene par på et værelse.
Billede

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Micro og Alvin - "a bromance..."

Indlæg af Mysteries »

Jo generelt synes jeg de har bedre temperament, men måske ikke helt så meget peruanerne :) Jeg tror nu også at Malle træner sine til at gå med andre uden problemer, ved jævnligt at give dem nye makkere :)
Christina

Besvar