Så er der to "svin" i hjemmet igen :o)

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
bettemus

Så er der to "svin" i hjemmet igen :o)

Indlæg af bettemus »

Vi hentede vores nye lille muttepige i dag :hjerte
Vi havde Famke til dyrlæge i onsdags for at få fjernet sting efter at han blev kastreret, men der var ingen sting - det havde han da selv klaret 8-[ Men alt så fint ud, og det lille snit var vokset fint sammen uden nogen som helst form for problemer. Dyrlægen sagde, at det ville være helt risikofrit for ham at blive sat sammen med en lille veninde. Hun sagde så, at skulle timingen være sådan, at vores nye pige-marsvin var i brunst og modtagelig indenfor de første dage de går sammen, så er der jo en lille mulighed for, at de kan få unger. (Åhr, det ville blive nogle fine unger, hvis det var!) Men det er der vist meget ringe sandsynlighed for. Ellers tager vi det med som en spændende oplevelse. Musse (pigen) er omkring 9 måneder nu, så det ville jo være en fin alder, hvis det skulle ske. Og da Famke er kastreret, ville det jo med garanti ikke ske mere end den ene gang. Og vi har adskillige i omgangskredsen som ville elske at få marsvin, så medmindre det blev et meget stort kuld, så ville det ikke blive noget problem. Men som sagt - det er meget teoretisk. Blot for at sige, at vi er klar over "risikoen" ved at sætte dem sammen allerede nu, og er forberedt på konsekvensen.

Vi tog dem begge ud på gulvet i gangen og proppede dem med agurk mens de så hinanden an. Famke gik og viste sig med strittende pels, knurren og heeelt op på tå så han så stor og farlig ud, men Musse tog det nu meget roligt, kom med lidt underdanige lyde og guffede ellers løs af agurken. De jagtede også hinanden lidt på skift, men det så meget ligeværdigt ud. Ikke noget med bid eller vilde lyde, så jeg synes det har været en succes.

Og Musse er simpelt hen så sød og musse-blød :mrgreen: Har samme bygning som Famke, men er en smule større. Jeg vejede dem begge i dag; Musse vejer 925 g og Famke 825. Og Famke er blevet meget nemmere at håndtere efter han har været alene-mut.

En rigtig dejlig dag for en rigtig glad marsvine-ejer (nå ja, pigerne har også rigtig nydt det - jeg synes jo bare, at det er MINE marsvin :mozilla_cool: )

Besvar