En sammensat flok

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Flowless

En sammensat flok

Indlæg af Flowless » man 16. aug 2010 14:36

Hejsa allesammen :D
Jeg er lige for tiden rigtig glad, fordi jeg endelig har fået mine mutter over til Jylland, så de kan bo sammen med mig, men der er lige nogle ting jeg er lidt nervøse for. I København gik de allesammen to og to ( 6 hunner ) men det to etagers jeg har købt krævede lidt at jeg splittede et af parrene op. Satte dem sammen i det nye bur i går, helt rent, lagde mad ud, og så fik de lige et sprøjt parfume bagi. Der er dog én af hunnerne jeg er lidt nervøs for, skulle give den "nytilkomne" nogle høvl, og hun har siden hun har haft unger været en rigtig strigle, og som forventet klaprede hun tænder af hende den nye, og rejste børster. Der kom en mindre uvoverensstemmelse over madskålen, hvor jeg lige skulle hæve stemmen lidt, og så gik de ellers hver til sit. Nu kan det godt være at jeg er lidt pylret, men jeg bliver lidt ved med at sige til mig selv, at hvis de villet have slås for alvor havde de gjort det nu, så ser lidt tiden an med de tre. Det er en gammel hun (den nye) der går sammen med et tidligere par som består af en middelaldrende hun, og en yngre hun teddy, og valgte at sætte den gamle til, fordi hun er meget blid, hvorimod den middelaldrende som sagt kan være strid.
De øvrige tre går det okay med. Det er to voksne teddy damer som er middelmådige i temperemant, men har nemt ved at sættes til, og så en lille unge som der ikke har været noget med. Den ene teddy hun (der stadig er sammen med sin makker fra københavn) sad ligepludselig i formiddags og "pippede". Det var høje lyde og de lød fortvivlede. Tænker om hun kan have noget ubehag ved at være "slået af pinden" som den dominerende hun?
Hvad ville i synes om den måde deres møde har udspillet sig indtil videre?
- der har været nogle få "kampe" hvor de lige har bidt ud efter hinanden og så når de stikker snuden sammen og lige løfter sig lidt for at jage den anden lidt væk, men de jager ikke hinanden eller bider hinanden til blods.

Besvar