En underlig leg?

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
bitten
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 292
Tilmeldt: ons 4. jul 2007 23:51

En underlig leg?

Indlæg af bitten »

Min han Horst, er en meget tam fyr. Han går desværre alene, fordi han er for dominerende og aggressiv overfor andre hanner, jeg prøver at sætte ham sammen med, men derfor er han også blevet meget tam, siden han får mere opmærksomhed.

Det underlige er, at hans opførsel. Hvis jeg har ham oppe og lege, men lige skal tisse, sætter jeg ham over til min kæreste, som holder ham imens. Horst opfører sig normalt, og hygger sig med at blive kælet med, indtil jeg kommer tilbage. Sådan reagerer han også hvis jeg sætter ham over til fremmede, og går lidt væk. Men hvis jeg står/sidder med ham, og andre kommer hen og vil røre ved ham, vender han sig enten konsekvent med numsen til de fremmede. Og hvis vi sidder ned vender han også numsen til, eller løber han hen på den anden side af mig, men løber hurtigt hen til de fremmede igen med hovedet vendt mod dem. Siddende trygt hos mig. Det ligner næsten en leg, han har gang i, for det ser ud til han kigger på dem afventende for at se om de tager notits af ham. Hvis de gør de, laver han samme trick igen. Løøber væk, og løber tilbage, for at se om de gør det igen. Min kæreste læser det som nervøsitet, men det gør jeg ikke, for han virker mere som om det er en leg for ham. Jeg har set små unger lave den samme leg med hinanden, hvor de løøøøber hen og prikker til hinanden og spæææner væk igen. Tror i, det er den samme leg, som Horst tror vi leger? Han ser absolut ikke ud til at være skræmt af situationen, nemlig!

Besvar