Over høhækken

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

lortesøndag...

Har lige afleveret min pew hos dyrlægen, efter at hun er blevet decideret skambidt af en anden hun... stakkels lille gris, som var den mildeste i flokken... har et stort hul i ryggen, flere mindre bidsår og et bidsår omkring øjet.

Spørg om det kan få alting op og ringe... nu klapper det hele så sammen i en tudetur :(
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Over høhækken

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Nåååå :hug til dig Lina. Håber det bedste for din lille gris [-o<
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

hun er vågen fra bedøvelsen og sammenlapningen, så vi skal hente hende om 20 minutter.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Over høhækken

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Øv! Har aldrig haft problemer med hunner, der ikke blev drægtige før. Hunnerne er altid blevet drægtige i første brunst, og typisk med fire unger. I juni sætter jeg fire hunner til han. En bliver ikke drægtig, to får kun to unger, og en får fem unger. I august sætter jeg tre hunner mere til han. To er endnu ikke drægtige, og en er endelig højdrægtig. Det er tre forskellige hanner. Har mit foderskifte til Cavia Korell mistænkt. Synes de bliver for fede af det, og fede hanner er vel heller ikke særlig fertile i menneskeverdenen. Hunnerne er også temmelig store. Ikke fede, men tre andengangsmødre. Tror jeg vil til at rationere tørfoderet. De har jo det lækre grønne hø fra Karise til rådighed døgnet rundt :roll:
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

så er vi hjemme igen.. sugar ligner noget der har været udstationeret i sarajevo, suk
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Annetten »

Rikke Breiner Kazoos skrev:Øv! Har aldrig haft problemer med hunner, der ikke blev drægtige før. Hunnerne er altid blevet drægtige i første brunst, og typisk med fire unger. I juni sætter jeg fire hunner til han. En bliver ikke drægtig, to får kun to unger, og en får fem unger. I august sætter jeg tre hunner mere til han. To er endnu ikke drægtige, og en er endelig højdrægtig. Det er tre forskellige hanner. Har mit foderskifte til Cavia Korell mistænkt. Synes de bliver for fede af det, og fede hanner er vel heller ikke særlig fertile i menneskeverdenen. Hunnerne er også temmelig store. Ikke fede, men tre andengangsmødre. Tror jeg vil til at rationere tørfoderet. De har jo det lækre grønne hø fra Karise til rådighed døgnet rundt :roll:
Rikke, jeg brugte også CK og da var mine mutter også fede. Nu kan jeg så ikke få det mere og bruger noget andet. Men alle har tabt sig så de ikke er så fede mere. Men de få hunner jeg har sat til han har dog altid fået 3-4 unger og er blevet drægtige i første brunst.
Meeen, Caviaen er meget fed.

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Kjelin »

Kram Lina :hug
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Over høhækken

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Annetten skrev:
Rikke Breiner Kazoos skrev:Øv! Har aldrig haft problemer med hunner, der ikke blev drægtige før. Hunnerne er altid blevet drægtige i første brunst, og typisk med fire unger. I juni sætter jeg fire hunner til han. En bliver ikke drægtig, to får kun to unger, og en får fem unger. I august sætter jeg tre hunner mere til han. To er endnu ikke drægtige, og en er endelig højdrægtig. Det er tre forskellige hanner. Har mit foderskifte til Cavia Korell mistænkt. Synes de bliver for fede af det, og fede hanner er vel heller ikke særlig fertile i menneskeverdenen. Hunnerne er også temmelig store. Ikke fede, men tre andengangsmødre. Tror jeg vil til at rationere tørfoderet. De har jo det lækre grønne hø fra Karise til rådighed døgnet rundt :roll:
Rikke, jeg brugte også CK og da var mine mutter også fede. Nu kan jeg så ikke få det mere og bruger noget andet. Men alle har tabt sig så de ikke er så fede mere. Men de få hunner jeg har sat til han har dog altid fået 3-4 unger og er blevet drægtige i første brunst.
Meeen, Caviaen er meget fed.
Hvad bruger du nu Annette? Jeg snakkede med flere i weekenden, som også har fået federe dyr, efter de er skiftet ti CK. Som eksempel har min satinkastrat på 3,5 år hele sit voksenliv vejet 1000g. Nu vejer han 1200g. Det er ikke den vej det plejer at gå i den alder. Flere af mine gamle dyr er blevet direkte uformelige, så jeg overvejer seriøst andre løsninger.
Billede

Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Re: Over høhækken

Indlæg af Cavies »

Har fået de skønneste små skinny bebser :D
Nina Nielsen
Billede

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Annetten »

Cavies skrev:Har fået de skønneste små skinny bebser :D
Tillykke med bebserne. Vi får vel nogle billeder at se.

Rikke: Jeg bruger noget der hedder Elite. Det er det eneste jeg kan skaffe her i nærområdet.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Over høhækken

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

I går mistede jeg min elskede og smukke Juliet :cry: Hun hang med næbbet fredag aften, men der var stadig liv i ungerne. Natten igennem fodrede jeg hende, men lørdag morgen var der ikke liv i ungerne, og Juliet døde om formiddagen :(

I dag kommer jeg hjem til en Eddie der ikke ligner sig selv. Halvt lukkede øjne, strittende pels, og ikke interesseret i madskålen :( Nu venter jeg på, at dyrlægevagten skal ringe tilbage, og sige hvornår hun har tid til ham. Hun var lige i gang med et dyr, da jeg ringede.
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

åh nej da :(
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Over høhækken

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Dyrlægen fandt ikke ud af, hvad Eddie fejlede. Der var intet unormalt at se. Han virkede fin i går, men de skøre mutter viser jo ikke tegn på mistrivsel, før det er slemt. Han har tabt 150 gram, så det kan ikke kun være fra i går til i dag, at han er blevet syg :( Stakkels Eddie :cry:
Jeg fik baytril til ham for en sikkerheds skyld, for noget er der jo galt, og så må han have lidt hjælp til at få noget i skrutten.
Billede

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Annetten »

X'er for Eddie.

Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Re: Over høhækken

Indlæg af Cavies »

Det er jeg ked af at høre Rikke :( krydser fingrer for Eddie
Nina Nielsen
Billede

Besvar