Meget dominerene hun marsvin

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Frederik F

Meget dominerene hun marsvin

Indlæg af Frederik F »

Hej hej alle sammen

Jeg har et meget meget dominerene hun marsvin. Hun er simpelhen så strid, at jeg har været nødt til at flytte hende i et bur for sig selv. Da der blev serveret mad, turde ingen andre marsvin at spise af maden når hun var der, fordi hun ville gå lige i flæsket på dem hvis de prøvede på at spise af ÔÇØhendesÔÇØ mad. Selv kastraten i buret kunne ikke holde styr på hende, og han er meget større end hende! Det var sårn at de ikke turde noget som helst når hun var i nærheden og det synes jeg var synd. Men synes også, at det er synd, at hun går alene lige nu. Er det bedste ikke, at hun bliver aflivet? Eller hvad synes i?

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Meget dominerene hun marsvin

Indlæg af Mysteries »

Enkelte hunner er lidt sære: nogle gange kan man være heldig at finde lige d├®t ene marsvin de kan enes med, men det kan godt tage lang tid. Jeg har også hørt om nogen der har erfaringer med at stride strigler bliver normale når de sættes i en stor flok. Måske er der nogen der kan integrere hende i deres flok?

Jeg har selv sådan en, en lille hun på 800 g, som banker alt og alle, unger, hunner og kastrater, undtagen min gamle kastrat Isbjørn, som hun til gengæld får lov at stå på med forbenene på hans ryg, af bar iver når de skal fodres.
Christina

Frederik F

Re: Meget dominerene hun marsvin

Indlæg af Frederik F »

Jeg har prøvet med unge hunner på mellem 1-4 måneder, lidt ældre hunner i en flok på 6-8 stykker og i en flok på 11 inklusiv kastrat. Og ingenting går. I starten er alle marsvinene selvfølgelig nysgerrige for den nye beboer, også efter noget tid er hun faldet til og bliver en lille strigle :x
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal prøve på mere :lol:

bitten
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 292
Tilmeldt: ons 4. jul 2007 23:51

Re: Meget dominerene hun marsvin

Indlæg af bitten »

Hvor gammel er hun selv? Måske har hun bare en strid teen-periode?

Frederik F

Re: Meget dominerene hun marsvin

Indlæg af Frederik F »

Hun er et og et halvt år gammel. Så det er nok ikke derfor :lol:

Besvar