Guldpet ?

Spørgsmål om udstillinger. Hvad , hvor, hvornår og hvordan i forbindelse med udstillinger.

Redaktør: Redaktører

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Guldpet ?

Indlæg af alatind »

Men Nina, så er der da også lavet om på det, er der ikke? Og jeg bliver nu engang igenigen lidt irriteret over den forskelsbehandling fra racedyr til kæledyr...men det skal jeg måske gå stille med :oops: men det er da lidt underligt at et kæledyr i teorien skal udstilles 3 gange mere end et racedyr for at opnå champtitlen...
Lina skrev:det er jo faktisk ret ligemeget hvad svenskerne mener.. det er jo her, at kræet skal registreres.

Jeg tør ikke sige det med usvigelig sikkerhed, men jeg hælder altså til at det er de danske regler der er blevet skærpet.
Spørgsmålet er nok mere at man ikke 'godkender' at et silverkort er lig med et cert... for et nordisk cert til en dansk champ udløser jo den extra titel. Så svenskerne har ikke så meget at sige, hvis man i danmark siger at kæledyr KUN kan få den svenske titel hvis blablabla.
mener du et cert fra NM, eller fra norge?

Ja, du kan jo selvfølgelig have ret i at det er de danske regler som fastslår om en titel kan komme på en dansk tavle eller ej, og hvornår...
Jeg synes jo at det ville være mere logisk, hvis det var ens over det hele, altså om man fik det i norge, sverige eller finland, så udløste det samme mulighed for titel, både for racedyr og kæledyr, især når det er de danske regler som bestemmer. Eller er jeg på afveje :oops:
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Lina »

men idet ihvertfald sverige ikke har 'certer' i egentligt forstand til kæledyrene, så er det hele allerede uens på det punkt.

Jeg er 99% sikker på at vi på et tidspunkt havde en debat om at man her ikke anerkendte silverkort som værende et cert (længere).
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

cavies

Re: Guldpet ?

Indlæg af cavies »

alatind skrev: men det er da lidt underligt at et kæledyr i teorien skal udstilles 3 gange mere end et racedyr for at opnå champtitlen...

Jeg synes jo at det ville være mere logisk, hvis det var ens over det hele, altså om man fik det i norge, sverige eller finland, så udløste det samme mulighed for titel, både for racedyr og kæledyr, især når det er de danske regler som bestemmer. Eller er jeg på afveje :oops:
Ingen tvivl om at det er nogle underlige regler, og jeg syntes da også helt bestemt at man burde kunne få titlen med bare 1 silverkort :oops:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Lina »

så må der vel rettes forslag om det til dem, der beslutter den slags ting... jeg tør så ikke sige om det er dommerudvald, stambog eller om det er noget der skal stemmes om på en ordinær gf.

Jeg er nok personligt ret ligeglad, for jeg tager så ├╝bersjældent til sverige alligevel, så no difference for mig. Men for jer hvor det betyder noget... så må I jo i tastaturet.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von sortfod

Re: Guldpet ?

Indlæg af von sortfod »

Det er nok dommer udvalget vil jeg tro. Men ellers kan man jo skrive til HB og finde ud af det. Dog skal man ikke forvente noget pt. da det har lange udsigter med svar frem til ekstra ordinær GF i hvertfald.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Lina »

jeppers, og hvis der skal stemmes om det, så er det alligevel først senere på den ordinære.. men det kan jo godt tænkes at der er tid til at henvise til rette instans.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar