Dårlig motorik eller "bare gammel"?

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Charlotte86

Dårlig motorik eller "bare gammel"?

Indlæg af Charlotte86 »

Jeg har en ca. 5 årig han teddy som altid har været mindre elegant og lidt klundet, men vi har de sidste par dage lagt mærke til at han bevæger sig meget mærkeligt... :? Han vakler som en gammel mand med parkinson, og vi har også lagt mærke til at han bliver oftere forskrækket når vi vil nusse ham. Lidt som om at han ikke kan se os ordentlig eller ikke hører os. Kan der være sket noget? Jeg tænker en lille hjerneblødning :? Men omvendt kan det også fordi han er ved at være en gammel mut. Jeg overtog ham da han var 2 år (fik jeg at vide at han var) men det er ikke til at vide om han i virkeligheden er ældre end jeg tror. For han virker ældre end mine tøser som bliver 5 år til August. Dem er der ikke noget at mærke på... Det skal nævnes at han spiser fint og ellers virker glad og tilfreds. Jeg overvejer at tage kontakt til dyrlægen mandag og bestille en tid. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg bør tænke aflivning :? For hvordan kan jeg vide om han har det godt eller om han i virkeligheden lider, såfremt der virkelig er noget galt...?

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Dårlig motorik eller "bare gammel"?

Indlæg af Cillecc »

Hvis jeg har forstået det rigtigt så ryster han når han går? Så ville jeg nok tage ham til dyrlæge. For st være sikker på det ikke er noget der er til gene for ham. Bliver han ved med at gå mærkeligt?
Billede

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Dårlig motorik eller "bare gammel"?

Indlæg af Ups »

Smut forbi dyrlægen - i mine ører lyder det ikke helt normalt :(
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Charlotte86

Re: Dårlig motorik eller "bare gammel"?

Indlæg af Charlotte86 »

Cillecc skrev:Hvis jeg har forstået det rigtigt så ryster han når han går? Så ville jeg nok tage ham til dyrlæge. For st være sikker på det ikke er noget der er til gene for ham. Bliver han ved med at gå mærkeligt?
Njar ikke ryster men han går meget mærkeligt... Det virker lidt som om at han ikke kan finde ud af at koordinere sine bevægelser ordentligt længere. Men det er svært at forklare præcis hvordan han går. Ja han bliver ved med at gå mærkeligt. Så jeg ringer til dyrlægen i morgen og får en tid en af de nærmeste dage.

Besvar