Farvegenetik del 8. Agouti & Argente

Spørgsmål og svar om racer, farver & genetik.

Redaktør: Redaktører

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Det jeg har mest brug for er nok også nogen af dem, der ses mest ;-)

Pavon

Indlæg af Pavon »

Jeg er faktisk overbevist om at en del af dem aldrig har sat sine 4 poter på danske jord :-)

Men her er sølvargente: http://www.geocities.com/malaxi2004/Silverargente.html

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Laila>> nej det tror jeg da ikke der er, jeg forklarede bare forskellen på om man ønskede at lave racedyr eller et kæledyrskuld.

Coco

Indlæg af Coco »

Jeg sad og søgte lidt på argente, fordi jeg havde læst noget om dem i en bog om marsvin, og det lød meget som den ene af mine piger. Hun må så være en gylden argente, da hun ligner denne rigtig meget:
Billede

Men hvad er egentlig karakteristisk for denne farve? Er det, at den ikke er helt "ren" men har de der lyse hår imellem de rødlige?

Pavon

Indlæg af Pavon »

Coco skrev:Jeg sad og søgte lidt på argente, fordi jeg havde læst noget om dem i en bog om marsvin, og det lød meget som den ene af mine piger. Hun må så være en gylden argente, da hun ligner denne rigtig meget:
Billede

Men hvad er egentlig karakteristisk for denne farve? Er det, at den ikke er helt "ren" men har de der lyse hår imellem de rødlige?
Argenter er den rødøjede variation af agoutier og har altid røde øjne. Basis farven er enten lilla eller beige og hos gylden argente er prikningsfarven så gylden.

Coco

Indlæg af Coco »

Pavon skrev: Argenter er den rødøjede variation af agoutier og har altid røde øjne. Basis farven er enten lilla eller beige og hos gylden argente er prikningsfarven så gylden.
Tak, så blev jeg lidt klogere :)

Min har dog ikke røde men sorte øjne, så hun ligner åbenbart ikke helt - jeg kunne ikke finde ud af, om det bare var blitzen på billedet, der gjorde øjnene røde.

Besvar