Et godt "fodernet"

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

arno

Et godt "fodernet"

Indlæg af arno »

Man kan få disse "tråd-fodernet" til udendørs fugle. Meningen er at man skal komme den medfølgende fedt-foderklump i nettet, og hænge det udenfor.

Men jeg har købt nettet - smidt fedtklumpen ud - og bruger den i stedet for til MINE MARSVIN! Kommer grøntsager i nettet i stedet for, og hænger det ind i buret til mine to små møffehoveder.

Det er en FRYD for dem at arbejde med at få de go'e sager ud af nettet, og faktisk vil de hellere arbejde for det, end spise de samme grøntsager som jeg ligger på bunden. Så jeg er stoppet med at putte grønt på bunden - de får udelukkende deres grønt i dette net + af og til i en metalskål som hænger på siden af buret, så den heller ikke er så nem tilgængelig.

Nogle gange står der en møf på hver side af nettet, og det er sjovt at se deres opfindsomhed i forhold til at "lokke" grøntsagerne ud af nettet :lol:

Nettet koster 30kr fra nyt af, men man kan mange gange købe det på tilbud til feks 10 kr (som jeg har betalt for det), udenfor sæsonen. Det fås i to versioner - et kobberfarvet ligesom jeg har, og et metalfarvet.

(P.S. Hvordan vedhæfter man billeder til en besked herinde? Vil gerne vise billede af net-dimsen.)[/img]

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Du skal have uploaded billedet til et eller andet sted på nettet, og så bare url'en med img-tagsne rundt om.

Nogen fora kan ikke 'lide' billed-urls der ikke ender på .gif eller .jpg - så der kan man ikke bruge steder som hestenettet eller webbyen.... men jeg ved ikke om man kan her.

Ellers er Photobucket et godt sted at uploade billederne til.


Glæder mig til at se billeder af dit net, for jeg kan ikke lige helt se det for mig :D

arno

Test

Indlæg af arno »

MANGE TAK for hjælpen Lina!! Jeg har uploadet billederne til min egen hjemmeside - så nu skulle jeg kunne vise billeder af "fodernettet":

Billede

Billede

Nettet kan åbnes i den ene side - det er altså hele den ene brede side der åbnes. Så det er meget nemt at putte grøntsager ind i nettet.

Anonymous

Fantastisk!

Indlæg af Anonymous »

Hvor sagde du, du havde købt det net henne? Det lyder som en rigtig god de :mrgreen:

Hilsen Anna

arno

Fodernet

Indlæg af arno »

Man kan købe det i de fleste supermarkeder (har set det i Aktiv Super, Føtex, Super Best/Jaco, Super Brugsen...), men det er mest omkring juletid at det ligger fremme på hylderne. Så dog nogle i en Super Best i Bjerringbro forleden weekend - til 10kr. Så det KAN lade sig gøre at finde dem!

Og de ER altså geniale - mine møffer har S├âÔǪ megen glæde af dem! De bliver helt vilde når jeg tager fat i netburet for at fylde det op med grønt! Så det kan virkelig godt anbefales; også selvom man måske skal give 30kr for det!

Gæst

Oki doki!

Indlæg af Gæst »

Super, så tror jeg jeg vil ud og lede... Håber ikke jeg skal vente helt til jul, er blevet lidt hooked på ideen. Mine tøser har det med at tisse i deres grøntskål :wink:

arno

Re: Oki doki!

Indlæg af arno »

Anonymous skrev:Super, så tror jeg jeg vil ud og lede... Håber ikke jeg skal vente helt til jul, er blevet lidt hooked på ideen. Mine tøser har det med at tisse i deres grøntskål :wink:
Ja du slipper i hvert fald for tisseri i grøntskålen, hvis du anskaffer dig sådan et net! Men ellers kunne du evt finde en skål som kan sættes fast på siden af buret - sådan een har mine møffer også (det må være de mest udstyrede møffer i hele Danmark!), og den henter de kål og lign i. Putter de grøntsager i som de SKAL spise, for de er nemmere at få fat i end dem i nettet :lol: :D

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Hmm.. dem tror jeg egentligt aldrig jeg har lagt mærke til nogen steder :)

arno

Net

Indlæg af arno »

Nettene ligger altid pakket sammen med en firkantet fedtklump som er beregnet på udefugle. Fedtklumpen er pakket ind i en tynd "plastikkasse", som er lagt ved siden af nettene. Og så er der plastik rundt om begge dele, så de ligger sammen som ├â┬®n. Jeg har både en kobberfarvet, og en i metalfarvet - hvis nu de skulle slide den ene op... :lol: :wink:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Hey.
Så blev mine grise også udstyret med grøntsagsnet. :D
Fandt dem i Bilka på tilbud til en 10├â┬®r. Herlig id├â┬®. De fattede det lige med det samme og begyndte tålmodigt at fiske efter det salat jeg havde lagt i den. Det fik de tømt rimelig hurtigt så nu er nettet blevet fyldt med græs og mælkebøtter. Tusind tak for den gode id├â┬®. Det ville jeg aldrig selv ha├é┬┤ været kommet på. :wink:
Mange hilsner fra Henriette -Lucky, Rosmarin, Salvie & Safran.

arno

TILLYKKE med nettet!

Indlæg af arno »

Henriette skrev:Hey.
Så blev mine grise også udstyret med grøntsagsnet. :D
Fandt dem i Bilka på tilbud til en 10├â┬®r. Herlig id├â┬®. De fattede det lige med det samme og begyndte tålmodigt at fiske efter det salat jeg havde lagt i den. Det fik de tømt rimelig hurtigt så nu er nettet blevet fyldt med græs og mælkebøtter. Tusind tak for den gode id├â┬®. Det ville jeg aldrig selv ha├é┬┤ været kommet på. :wink:
Mange hilsner fra Henriette -Lucky, Rosmarin, Salvie & Safran.
Det GL├âÔÇáDER mig virkelig at min id├â┬® kunne hjælpe andre/dig!

Ja... MINE møffer kan slet ikke undvære det net - de hyler hver gang jeg tager fat i det, og de ved UDEM├âÔÇáRKET godt hvad det betyder (=MAAAAAAAAAAAAAAAAD!)!

TIP: Fyld nettet så meget op som du kan, så du lige kan få det til at lukke, og put det som møfferne bedst kan li' ind midt i nettet - med de ting som de mindre kan li' udenom. Så K├âÔÇáMPER de for at få fat i det inderste, for de kan sagtens lugte/se at der er feks persille (mine møffers bedste guf) i midten!!

Anonymous

hej arno

Indlæg af Anonymous »

hej nu har jeg læst på alle de gode råd og ideer du kommeer med men kan du ikke lige skrive et link til din hjemmeside, for nu er jeg dælme nysgerrig ;-) :D

http://www.netsolv-design.dk/marsvin/

arno

Re: hej arno

Indlæg af arno »

cherie skrev:hej nu har jeg læst på alle de gode råd og ideer du kommeer med men kan du ikke lige skrive et link til din hjemmeside, for nu er jeg dælme nysgerrig ;-) :D
"Alle de gode råd og id├â┬®er"? Hmm... Jeg ved ikke helt om jeg er kommet med S├âÔǪ mange id├â┬®er? :lol: Men min hjemmeside kan du helt sikkert få et link til (selvom der ikke er vildt meget på siden, fordi jeg ikke har fået den opdateret i lang tid)...

http://www.mefiarno.dk/marsvinene1.html

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Indlæg af Isa/De La Creme »

cherie...en anden gang kan du se nedenfor en persons tekstfelt... der står WWW.

Der har folk link til deres hp´er. Kan du bare trykke der en anden gang ;)
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

arno

Indlæg af arno »

Isa/De La Creme skrev:cherie...en anden gang kan du se nedenfor en persons tekstfelt... der står WWW.

Der har folk link til deres hp´er. Kan du bare trykke der en anden gang ;)
Jo jo... Men den www henviser jo til min HJEMMESIDE - og det link jeg har lagt ind går direkte til min marsvineside :wink: Hihi...

- men ellers er det jo totalt rigtigt!!

Besvar