Man tager nogle æbler...

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Svataben

Man tager nogle æbler...

Indlæg af Svataben »

For ikke så lang tid siden prøvede jeg ved et tilfælde noget nyt. Det endte i, at mutterne oksede rundt og jeg skraldgrinede.

Det der skete var, at jeg havde mine tre mutter ude på gulvet, og lagde tre hele æbler ned til dem. Det er vigtigt, at underlaget ikke er blødt nok til at forhindre æblerne i at trille, hvis man skal have de gode grin.

Nu er æbler jo ikke sådan lige at gabe over, så mutterne måtte kæmpe for at få dem "åbnet".
├âÔÇáblerne trillede, mutterne mosede, og jeg grinede.
Forestil jer min ene mut (Punker) forsøge at tæmme et trillende æble ved at lægge hele det ene forben over det. Det virkede ok, så andet forben blev også lagt derop - hun lå med hele brystkassen på æblet og prøvede at gabe over det. :lol:
Så trillede æblet væk under hende, og det var så spændende, at de to andre mutter straks opgav deres egne æbler og skændtes om hendes.
Der blev trillet, stjålet, moset og maset, og til sidst (da alle æbler var "åbnet") sad tre yderst tilfredse mutter og vold-smaskede.

Generelt fik de en masse stimulering af al den mosen rundt og forsøgen af metoder til at tæmme æblerne, og jeg fik de bedste grin i lang tid.

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

hihi det lyder som en virkelig god mortions/aktiverings form, dog ville jeg ikk selv prøve da jeg aldrig har givet mine mutter æbler i frygt for læbesvamp :)

Men lyder til at ha været morsomt:)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Ginial id├â┬®. Det vil jeg prøve.

Jeg giver af og til mine æbler (mest hvis jeg køber til mig selv) Mine har aldrig haft læbesvamp, men jeg passer også på med ikke at give det for tit. Men jeg tror da klart jeg vil prøve denne leg, den lyder sjov. :lol:

Svataben

Indlæg af Svataben »

Jep, det er jo det med læbesvamp, at ikke alle mutter er lige disponerede, hvor man næsten bare skal sige 'æble' til nogen for at de får et udbrud, mens andre aldrig får problemet.
Mine får det heller ikke tit. Men sjovt, er det nu! :lol:

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

Svataben skrev:Jep, det er jo det med læbesvamp, at ikke alle mutter er lige disponerede, hvor man næsten bare skal sige 'æble' til nogen for at de får et udbrud, mens andre aldrig får problemet.
Mine får det heller ikke tit. Men sjovt, er det nu! :lol:
lige netop og jeg tør ikk tage risikoen , er nok en tøze tøs tihi..

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Så tror jeg ikke mine har tilbøjeligheden. Jeg har somsagt aldrig haft det. Men jeg tror nu ikke jeg vil begynde at give dem mere æble for at teste det. Man skal jo ikke opsøge problemerne, blot glæde sig over at man ikke har fået dem endnu. :wink:

*smack*

Indlæg af *smack* »

Det kan også gøres med tomater ;-)

Ved ikke om de også er i riskogruppen for at give læbesvamp?

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

*smack* skrev:Det kan også gøres med tomater ;-)

Ved ikke om de også er i riskogruppen for at give læbesvamp?
jo mener at have hørt tomater os er i den "dårlige gruppe" desværre...

Pavon

Indlæg af Pavon »

De får ikke læbesvampen af de syrlige ting, men de kan give små revner i huden, hvor svampen kan få god grobund. Den skal dog stadig være til stede før det går galt.

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

Pavon skrev:De får ikke læbesvampen af de syrlige ting, men de kan give små revner i huden, hvor svampen kan få god grobund. Den skal dog stadig være til stede før det går galt.
I know:) har læst det er derfor de får læbesvamp:)

arno

Indlæg af arno »

Jeg bruger cherrytomater til mine tøser - det har næsten samme effekt... :lol: Nogle af dem er vilde med det, og knækker nøden med det samme - andre skal have hjælp af deres burkammerat.

Terpsmarsvin

Indlæg af Terpsmarsvin »

hi det må se sjovt ud :wink: :shock: :lol: :D

Precious

Indlæg af Precious »

*smack* skrev:Det kan også gøres med tomater ;-)
Det sviner så måske bare en aaaanelse mere på gulvet :lol:

*smack*

Indlæg af *smack* »

Jojo, men i buret kan det jo være et fedt ;-)

Precious

Indlæg af Precious »

ja, men der triller de så ik lige så godt som på gulvet :lol:

Besvar