Hmm..

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mutten

Hmm..

Indlæg af Mutten »

Jeg ved ikke hlet om det er så meget at i har brug for det, men hvis en af jeres mutter pludselig lægger ud ├é┬┤med en omgang forkølelse, så kan man jo tit prøve at spare dyrelægeregningen, ved at koge kamillete, og lade den blive fuldstændig kold, og så hælde det i drikkeflasken.. I kender sikker godt knbet men.. :roll:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

jeg kendte ikke knebet .. men jeg skriver det lige i bogen :D
Man ved jo desværre aldrig hvornår man får brug for det :?

Mutten

Indlæg af Mutten »

He he.. Det kunne være sejt hvis man bare kunne krydse af:
Nej det der passer mig ikke..
Ikke lige den dag..
Nej..
Nix..

Øhhh.. He he :roll: :roll:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

hmm kamille the tja jow hvorfor ik hvis man får dem til at drikke det altså ;-)

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Indlæg af Isa/De La Creme »

De hjælper at få dem til at drikke det hvis der er sukker i. Men det skal virkelig kun være en super let forkølelse før det virker. Oftest skal man have fat i dok dyr og have baytrill.
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Jeg vil sige at man kun kan bruge det forbyggende hvis man har på fornemmelsen at de måske kunne gå hen og blive forkølet. Kunne ikke drømme om at "nøjes" med det hvis jeg har en mut der viser tegn på forkølelse. Jeg har nogle gange givet mine udstillingsdyr et sprøjt kamillete efter en udstilling hvor vi har rejst med tog om vinteren. Der har de været meget ind og ud og stå lidt på den kolde jord og lidt mere ind og ud. Så har de lige fået lidt for at varme igennem og evt. forebygge. Men så har det heller ikke været helt koldt, stadig lige omkring stuetemperatur. Er der sukker nok i har jeg aldrig oplevet nogle der ikke ville have det.

Sus

Indlæg af Sus »

Mine får kamillethe hver 2. dag i deres flasker og skåle...og det gør alle de andre dyr også...det er forebyggende...da det styrker imunforsvaret :wink:

Rollo

Indlæg af Rollo »

Kan man give dem det lunkent evt?
- Sad og tænkte på mine nykasterede drenge som nok godt kunne bruge lidt ekstra de her dage hvor de har lidt ondt af sig selv ;)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Det kan du godt... ihvertfald har jeg hørt om en del, der giver det lunkent til de forknølede.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Hvis man lader det køle helt af, har det ikke megen effekt. Lunken kamillete virker meget bedre. Jeg plejede dog ikke at give det i drikkeflasken, da jeg frygtede, at der kunne komme mange bakterier i sådan noget lunkent væske. I stedet brugte jeg en engangssprøjte og så fik de så meget, de ville. Husk sukker - ellers gider de oftest kun at smage på det.

Websol

Sukker...

Indlæg af Websol »

Den med engangs sprøjten og cammilethe.. har jeg ikke hørt om før..
tænker lidt over det med sukkeret.... kan vel gi huller i tænderne..
mn jeg regner med at du mener kun en sjælengang i mellem ik :oops:

Anonymous

Re: Sukker...

Indlæg af Anonymous »

Websol skrev:Den med engangs sprøjten og cammilethe.. har jeg ikke hørt om før..
tænker lidt over det med sukkeret.... kan vel gi huller i tænderne..
mn jeg regner med at du mener kun en sjælengang i mellem ik :oops:
Jeg bruger ikke kamillete til daglig. Det er kun, når der er et dyr, som viser tegn på en begyndende forkølelse, jeg laver det til dem - i håb om at kunne tage forkølelsen i opløbet. Men faktisk er jeg ikke specielt bekymret over at give dem sukker i kamilleteen. Tænk på, at marsvins tænder vokser lynhurtigt, og at de også slides meget, meget hurtigt. De skal have enorme mængder sukker, hvis de skal nå at udvikle huller i tænderne, før de alligevel har skiftet hele tanden ud ;-)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Vi plejer at lave en ordentlig kande Kamillethe (der skal også være til rotterne) sætter det i køleskabet så det bliver godt stærkt, kommer fylder halvdelen af flasken og og resten rent vand, det virker :D

Kommer nogen gange også lidt Echinea i vandet, ca. 10 dråber til en 600 ml. flaske :D

Besvar