Kattegrus!!!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Ninakaroline

Kattegrus!!!

Indlæg af Ninakaroline »

Kattegrus er en fed løsning hvis man syntes ens marsvin's tis lugter, læg f.eks avis i bunden af buret, og derefter lidt katte grus jevnt, også spåner eller savsmuld oven på - selvfølgelig så det dækker gruset, det tager lugten!
:D

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Jeg brugte også engang det gode klumpende kattegrus som bundstrøelse men jeg holdt op igen -dels fordi det er DYRT og dels fordi det er MONSTERTUNGT.

Men jeg giver dig ret -det er super godt bundstrøelse.

*smack*

Indlæg af *smack* »

Lææææækker signaturbillede Ida!

Det lyder iøvrigt som en kanonid├â┬® med det grus, jeg tror jeg vil prøve. Hvem ved det kan jo være jeg tilmed får en armmuskel af det :lol:

Fionias

Indlæg af Fionias »

*LOL* Rikke jeg vil gerne se dig med ├â┬®n arm muskel :lol: :lol: :lol:

*smack*

Indlæg af *smack* »

Det ville være en forbedring på ca. 100% :D

Von Caboy├®

Indlæg af Von Caboy├® »

man kan også købe sådan noget træ pille kattegrus... det er også godt at bruge sammen med spåner... det brugte jeg dengang jeg ik havde så mange mutter :)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

vil lige komme med en nedern konklusion her.. Det er rigtigt dumt at bruge kattegrus som bundlag til gnavere, for de kan jo finde på at æde det, og gør de det så klumper det i deres maver, og det er ikke særligt sundt :(

Sorry folks hehe

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Jeg har godt hørt det med at grisene kan spise gruset....men øhhh...jeg mener så keder de sig godt nok meget! Man kan jo også gøre som beskrevet i Ninakarolines indlæg -lægge spåner over hvis man er nervøs. Men jeg brugte kattegrus i lidt over et år, -og SELVF├â╦£LGELIG åd basserne ikke gruset S├âÔǪ dumme er de jo heller ikke....."-hmm....-æble, -gulerod, -melon....eller skulle jeg snuppe en mundfuld kattegrus?"

:D Ej pjat, -men jeg mener hvis dyrene virkelig spiser sand -så mangler de sikkert et-eller-andet mineral eller noget. Eller også så er det vel fordi man er igang med at drive dyret til vandvid af kedsomhed. -I dont know...

*smack*

Indlæg af *smack* »

Bye bye armmuskel :D

Jeg tør ikke helt satse, jeg har dyr der foretrækker at æde en avis fremfor div. grønt når de er i løbegård...

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

har også prøvet kattegrus H├âÔÇáH├âÔÇá.. nu har jeg jo også rætti tit unger, og de æder det altså..

og Nemlig Rikke, nogen af mine (specielt nøgenmøffen) spiser også hellere avis end grønt når de er ude :?

Ninakaroline

Indlæg af Ninakaroline »

Knaaas :| Nu vil jeg se om de er så dumdræstige dyr at de æder det, og ellers bye bye kattegrus .. Hmm ind til vidre snuser de til det grynter lidt og vender røve mod mig, de gider ik spise det. Så de får en gulerod istedet for :D

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

støver kategrus ikk?? der er vist noget med mutter og støv ikk er så godt? hvis de nu går og roder i det?? , spørg kun fordi da vi havde kat der støvede det vi købte i bilka:(

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Jeanogkevin skrev:støver kategrus ikk?? der er vist noget med mutter og støv ikk er så godt? hvis de nu går og roder i det?? , spørg kun fordi da vi havde kat der støvede det vi købte i bilka:(
Der findes efterhånden mange kvaliteter af kattegrus og de bedste er næsten støvfri og SUPER-klumpende og lugt absorberende. Der er også lavet noget ret godt kattegrus af et-eller-andet majs biprodukt der også suger og klumper godt og som samtidigt er biologisk nedbrydeligt og ufarligt for muttemaver -og så vejer det ikke noget. Men så vidt jeg husker er det ret dyrt, der skal nemlig et godt tykt lag i bunden af et muttebur for at det klumper rigtigt og det bliver halvdyrt i længden. Måske er der også noget kattegrus der støver men det gør spåner jo også.

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

*smack* skrev:Det lyder iøvrigt som en kanonid├â┬® med det grus, jeg tror jeg vil prøve. :lol:
Men Rikke -er du ikke til hør-strøelse? Det mener jeg at ha' læst på din hjemmeside. Jeg er var nemlig klar på at prøve det hvis du mener det dur' ....?

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

jeg tænker bar spåner er natur produkt= ikke giftigt og kattegrus er ikk sådan rigtig natur prdukt = måske ikk så sundt for dem??

ville nok være for pivet til at prøve tihi:)

Besvar