Nyt marsvin, sammensætning

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tulino
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 5. apr 2015 13:31

Nyt marsvin, sammensætning

Indlæg af Tulino »

Hej forum, jeg håber at i kan give nogle råd.
Desværre døde vores ene han marsvin ved navn Eddy, i fredags efter en tur til dyrelægen.
Vores gamle marsvin Eddy og hans bror Roy var/er begge 14 måneder.
Vi prøver nu med en ny han som hedder Alvin, som er 7 måneder
Vi hentede Alvin igår, men skilte ham og Roy fra hinanden efter en halv time. Vi prøver igen idag, at sætte dem på neutral grund.
Hvor mange gange om dagen skal man sætte dem på neutral grund, og hvor mange dage?
Vi må godt sende Alvin tilbage til sin gamle familie hvis det ikke går. bliver det nemt for Alvin at vende tilbage hvis vi venter en uge?
Har læst meget herinde, men synes det er meget nervepirrende. Håber der er nogle søde herinde som vil give et par råd.

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Nyt marsvin, sammensætning

Indlæg af Mysteries »

Hej
Du skriver ikke noget om hvordan de to hanner enes? Slås de eller enes de fint? Hvis de slås, så kan du forsøge ad nogle omgange, på neutral grund og have påført dem lidt duft fra håndcreme eller en smule eau de toilette, så de lugter ens. Giv dem en stor bunke grønt til at adsprede dem lidt. Nogle hanner fungerer bare ikke med andre hanner, slet ikke når der er tale om to store hanner (går ud fra at Alvin trods alt har en vis størrelse når han er 7 måneder). Hvis de angriber hinanden skal de skilles ad. Sålænge de bare går og brummer og forsøger at parre hinanden er det ok.
Christina

Tulino
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 5. apr 2015 13:31

Re: Nyt marsvin, sammensætning

Indlæg af Tulino »

Mange tak for svar, de første 20 minutter sad de bare ved siden af hinanden uden at snakke. Så begyndte de at gå rundt og spise lidt, så begyndte de at tand klapre og jage hinanden, og der skilte jeg dem ad, da jeg tænkte at Alvin også nok var lidt stresset af at komme et nyt sted. Idag var de sammen på neutral grund i halvanden time med mad, grønt og 2 huse, de jagede hinanden og tand klaprede en del, men jeg skilte dem ad når det var alvor. De lå dog også sammen lidt inde i et af husene. Nu er de i adsklit i hver deres bur igen. De snakker ikke sammen. Det skal lige siges at Alvin har parret sig, i sit tidligere hjem. Og jeg kan læse mig til at det gør det ret vanskeligt.

Besvar