Feriepasning hvad gør I?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Micha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 28. nov 2014 17:08

Feriepasning hvad gør I?

Indlæg af Micha »

Hej :)
Jeg sidder og skal afsted i påsken, men der er ingen der kan passe mit marsvin. Jeg har kigget rundt om på nettet og kan se der er private der tilbyder at passe gnavere. Er der nogen der har erfaringer med den slags pasning? Jeg er ret skeptisk over at overlade hende til en fremmed, jeg er måske bare en smule overbekymret, men tænker at hun kan blive smittet med alt muligt eller forsømt? Igen jeg er helt sikkert bare en overbekymret marsvine mor 8-[

bluebell
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 813
Tilmeldt: man 17. okt 2005 19:31
Kontakt:

Re: Feriepasning hvad gør I?

Indlæg af bluebell »

Jeg passer tit mutter for folk i ferier og weekends. Som regel mest dyr jeg har solgt, men der kommer også 'fremmede'. Der har faktisk lige været 2 hunner weekenden over da familien skulle på en lille skitur.
Jeg bor i Fredensborg, så hvis du er fra Nordsjælland er du velkommen til at kontakte mig. Så kan vi også se om vi kan finde en veninde til hende, for det er da synd at hun går alene - marsvin er flokdyr :)

Brugeravatar
Micha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 28. nov 2014 17:08

Re: Feriepasning hvad gør I?

Indlæg af Micha »

Ej det er jeg helt sikket interesseret i! Jeg bor godt nok inde i København men har en søster i Hillerød der sikkert gerne vil være marsvine taxa.
Jeg har godt overvejet om Popcorn ikke skulle have en veninde, da jeg købte hende fik jeg af vide hun kunne gå alene, men har kunne læse herinde at det er helt forkert ](*,)
Jeg kunne ikke finde et telefon nr men fandt en mail adresse på din hjemmeside så sender dig lige en mail med mit nr :mozilla_smile:

Brugeravatar
Micha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 28. nov 2014 17:08

Re: Feriepasning hvad gør I?

Indlæg af Micha »

og så opdagede jeg lige at man kan sende pb herinde... det er godt jeg er vågen :oops:

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Feriepasning hvad gør I?

Indlæg af Mysteries »

Dejligt at du fandt en løsning :) Det er lidt mere betryggende at finde en til at passe marsvin på et forum som her - evt. kan man passe hinandens marsvin, altså lave en aftale med en anden der har marsvin og som kunne få brug for at få passet sine til gengæld. Jeg ville prøve at undgå dyrehandlere som sted at få passet marsvinene. Jeg har set hvordan de står i nogle dyrehandlere, og har oplevet flere gange at marsvinene blev smittet med lus eller skab efter sådan et besøg. Hos opdrættere er der ofte lidt mere fokus på at holde en sund og rask bestand.
Christina

Brugeravatar
Micha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 28. nov 2014 17:08

Re: Feriepasning hvad gør I?

Indlæg af Micha »

Jeg er også rigtig glad for hun kan blive passet et sted hvor jeg ikke behøver bekymre mig om hun har det godt, og nu finder vi også en veninde til hende så det er jo dobbelt godt for hende :D
Indtil nu har jeg været så utryg over hvem der skulle passe hende så hun ikke risikerede at komme hjem med ekstra beboere, da jeg fik hende havde hun så mange at hun nærmest selv var en omvandrende lus, det har jeg ikke lyst til at prøve igen #-o Det behøver jeg heldigvis ikke tænke på med den her løsning :mozilla_smile:

Besvar