Over høhækken

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
C&T
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 23
Tilmeldt: søn 20. apr 2014 13:03

Re: Over høhækken

Indlæg af C&T »

Så fandt vi ud af det og fik lagt billeder op af den muligvis gravide Lone... :D

viewtopic.php?f=5&t=28413

Hun tager fortsat på i vægt og er nu over 1.200g så vi tror mere og mere hun er...

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Mysteries »

Tip til navne:
På Roskilde dyrskue hørte vi et barn påstå meget hårdnakket at der da stod Hamburgerryg på navneskiltet på et af marsvinene (hvilket ingen mening overhovedet gav, da ingen af dem har et navn der minder om det på nogen måde). Det fik os til at brainstorme lidt, og vi blev enige om de perfekte navne til et skinnykuld :D :
Hamburgerryg, Skinke og Rullepølse. Ja, kun fantasien sætter grænser... :lol:
Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

Ooooooh - føler mig lidt spændt.
Skal endelig have en rætti curly, og efter en superfin han, hvor opdrætter har ham som far til 2 kuld. Det ene blev født for et par dage siden, og det andet har termin om et par dage.
I det fødte kuld kom der 4 unger - med 3 hunner. Odds er dælme gode for at 'min' curly efter Abednego er i det kuld :-)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

de er dælme FINE de bebser... og nu sidder jeg på mine hænder og venter på næste kuld.. og evt de to næste, fnis
Jeg er førstevælger efter opdrætter, så jeg har teknisk set god tid... men tålmodighed har jeg ikke så meget af.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Over høhækken

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

:lol: Det er dejligt at have noget at glæde sig til Lina :)
Billede

Treschow
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 6. okt 2013 12:48

Re: Over høhækken

Indlæg af Treschow »

Jeg kom til at besøge Dyreværnet i Rødovre i går - heelt tilfældigt på vej hjem, det havde naturligvis INTET at gøre med den nylige sag, hvor de hentede en masse marsvin :oops:
De er ikke annonceret endnu, men der er mindst tre mødre med kuld, og de virkede så gode i burene, spurter og dier, og smutter op i madskålen og iihh!

Prøver nu at overbevise min kæreste om at jeg er NØDT til at have den lille pige der med striben, og den der med det todelte ansigt og og og :lol:

C&T
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 23
Tilmeldt: søn 20. apr 2014 13:03

Re: Over høhækken

Indlæg af C&T »

Treschow skrev:Jeg kom til at besøge Dyreværnet i Rødovre i går - heelt tilfældigt på vej hjem, det havde naturligvis INTET at gøre med den nylige sag, hvor de hentede en masse marsvin :oops:
De er ikke annonceret endnu, men der er mindst tre mødre med kuld, og de virkede så gode i burene, spurter og dier, og smutter op i madskålen og iihh!

Prøver nu at overbevise min kæreste om at jeg er NØDT til at have den lille pige der med striben, og den der med det todelte ansigt og og og :lol:

Vi tog et marsvin med hjem fra Dyreværnet tilbage i februar og det er vi SÅ glade for! De er i øvrigt super søde derude og meget hjælpsomme. Men ja det er farligt at ta' ud og besøge Dyreværnet for man ender med at ta' marsvin med hjem :D Men det er nu en rar følelse at vide man har givet et dyr et nyt godt og trygt hjem så det kan klart anbefales!

Treschow
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 6. okt 2013 12:48

Re: Over høhækken

Indlæg af Treschow »

Jeg har også fået marsvin derfra før i tiden, men det er som om min kæreste mener at jeg har nok i de fire jeg har...

C&T
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 23
Tilmeldt: søn 20. apr 2014 13:03

Re: Over høhækken

Indlæg af C&T »

Det går rigtig godt med vores 4 babyer. På lørdag er de 4 uger gamle. I dag vejer en af dem 200g og de 3 andre ligger på +220g så alt er fint og vi regner med de 2 hanner kan tages fra hunnerne på lørdag. Vi rejser dog på fredag så vi skal lige høre jer hvad vi bør sige til vores barnepige. Altså hvad kan hun forvente? Vil de 2 hanner kalde og skrige længe når de tages fra? Det er nok meget godt hun er forberedt. Pt. skriger de med det samme hvis vi tager dem ud af buret for at veje dem. Det lader til de har en stor trang til at vide hvor deres mor er. De bli'r dog sat sammen med vores ældre han Hugo så de får selskab og tryghed i ham.

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Mysteries »

Jeg tror at når først de får Hugo at lege med, så glemmer de alt om at kalde på mor, for så kommer det til at handle om at imponere Hugo i stedet. Men sæt dem alligevel sammen på gulvet først, da de alle tre vil have travlt med at forsøge at parre hinanden for at imponere hinanden.
Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

suk... at vælge en eller at vælge en anden... that is the kvæstjon...
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

C&T
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 23
Tilmeldt: søn 20. apr 2014 13:03

Re: Over høhækken

Indlæg af C&T »

Lina skrev:suk... at vælge en eller at vælge en anden... that is the kvæstjon...
Ja det ik' let! Vi står lidt i samme båd. Vores ældre hun går sammen med vores 2 babyhunner og vores ældre han går nu sammen med den ene han som kom ud af kuldet vi fik i juni. Den anden han er vi kommet af med, men ham vi nu har tilbage og havde planlagt at gå af med, er simpelthen nu blevet noget så bedårende at vi ikke kan finde ud af om vi skal beholde ham. Vi vil helst ik' have 2 bure igen men kan jo heller ikke rigtigt have 3 hunner og 2 hanner gående sammen.. What to do, what to do... :?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

Jamen det forstår jeg så ikke helt?
Hvis I har både han og hun, så går de vil ikke sammen til daglig (medmindre han er kastreret), og det giver jo 2 bure?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

C&T
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 23
Tilmeldt: søn 20. apr 2014 13:03

Re: Over høhækken

Indlæg af C&T »

Lina skrev:Jamen det forstår jeg så ikke helt?
Hvis I har både han og hun, så går de vil ikke sammen til daglig (medmindre han er kastreret), og det giver jo 2 bure?
Den ældre han er kastreret og vi er nu gået af med den hanungen fra kuldet og har nu 3 hunner og 1 han i samme bur. Det var godt nok hårdt at gå af med den lille hanunge for hold nu op hvor var han bedårene :oops:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Over høhækken

Indlæg af Lina »

Ja det kan jeg godt forstå - de er jo skønne :-)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar