Fundet i skov

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Maja
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs 9. feb 2010 17:08
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Fundet i skov

Indlæg af Maja »

Onsdag havde jeg fri og jeg bestemmer mig for at gå en tur med mit kamera på nogle stier ikke ret langt fra hvor jeg bor. Det havde været frostvejr og det hang stadig på blade og grene. Jeg har gået et godt stykke på nogle stier lidt væk fra hovedstien, hvis man kan kalde den det.
Jeg ser pludselig en sort affaldssæk og kan ikke lade være med og blive en smule nysgerrig, for man hører jo så meget. Jeg lukker den op og deri ser jeg 3 marsvin unger, den ene er desværre død. Jeg skynder mig og tage de andre to til dyrelægen, hvor de bliver tjekket igennem. Den ene er frisk nok, jeg vil dog holde øje med hende, men den anden har fået sig en god forkølelse. Jeg har taget dem begge med hjem og håber nu bare på at det lille plys skal komme sig.

Jeg kan virkelig blive så arrig :x over at folk kan finde på sådan noget, bare at efterlade sådan nogle små dejlige skabninger i en sort sæk som om de var affald. :evil: De skulle have samme tur. :bgrin:

Jeg gik ellers med tanken om at de skulle have et nyt hjem, for jeg vil gerne ned i bestand, men allerede nu er jeg bare faldet så meget for dem begge, at jeg ikke kan gå af med dem. Den ene er en glathåret gylden/agouti og den anden er en teddy/hvirvel creme/sort/hvid. De er virkelig nuttede begge to. :hug

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Fundet i skov

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Hvor var det godt du fandt dem :)
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Fundet i skov

Indlæg af Marsvin »

"#%$£@£@&¤#"!"#!"#"#%$£#¤%&¤$£%&¤%/¤%&/%&/%&" (Oversat = En hel masse bandeord).

Hvordan går det med de stakkels dyr?
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Tina Jensen
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 10. sep 2013 11:54

Re: Fundet i skov

Indlæg af Tina Jensen »

Ej... for fanden da også... Om jeg forstår hvordan mennesker kan være så modbydelige... :(

Brugeravatar
Maja
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs 9. feb 2010 17:08
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Re: Fundet i skov

Indlæg af Maja »

Ja til alt det der er sket med dem, er det vidst passende at bande noget så grusomt. :x

Indtil videre har de to plys det rigtig godt. Snøften er ved at aftage. De høvler rundt i buret og hygger sig. Spiser og drikker og tager fint på. Jeg havde dem igen til dyrlægen her den anden dag og hun synes de så fine ud. Jeg er godt tilfreds. De er virkelig også søde og dejlige. :D

Besvar