Er det et tegn på et eller andet? Noget hun mangler fx? Alle råd modtages

Redaktør: Redaktører
Jeg er helt enig med dig Lina, man skal huske at give plads til de dyr der ikke vil være puttedyr.Lina skrev:åååh der er ikke sådan nogen guld-løsninger på det.
Jeg plejer at give mine tid, og så ellers acceptere hvis ikke de har lyst til at være sådan 'tæt' sammen med mig. Det er så lidt nemmere når man har nogen stykker istedet der godt gider snakke.
Jeg arvede på et tidspunkt en kastrat der stressede vildt ved håndtering - han slap helt, undtagen ved checkups og negleordning. TIl gengæld måtte han så leve med at når der var grønt, så er mit boldøje ikke skidegodt, så jeg kommer altså tit til at ramme med et stykke agurk, fnis. Han fik så ikke noget hus at gemme sig i, højst noget carportagtigt, sådan at han kunne få lidt hule, men uden at gemme sig helt - og så prøvede jeg at give ham damer som var enormt håndtamme og gerne ville håndfodres og sådden. For så kunne han se på deres adfærd og lære den positive del. Sådan gik der vel 1½-2 år, og pludselig natten over, og seriøst natten over, så vågnede han op og besluttede at jeg ikke var farlig - og man kunne dutte ham på næsen, få øjenkontakt og håndfodre ham.
Der er så nok andre der tackler dem anderledes, men her i huset, der giver vi 'plads' til at de ikke behøver at være puttekrammedyr, hvis de ikke vil.
Andre vælger måske en løsning, hvor man 'krammer' oftere for at på den måde vise dyret at man ikke er farlig.
Ihvertfald hjælper det hvis burvennerne ikke er sky overhovedet - ellers så må du prøve dig frem og se hvad der virker bedst hos dig