Burunderlag

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
GINNIPIG

Burunderlag

Indlæg af GINNIPIG »

Vi er ret nye marsvine ejere. Jeg har en super praktisk mand, som hurtigt byggede et par rigtig fine bure til os i træ, af nogle brædder vi havde i forvejen, så alt var lykken, lige for en tid.. Jeg muger ud i burene hver anden dag, men sådan noget træ, det suger jo tis, og det bliver da heller ikke så nemt at dissinficere, og det er også begyndt at lugte mere, ved godt marsvin ikke er lugtfri. Så håbede at nogen havde en ide til noget der kunne lægges i bunden, som underlag til spånerne. Havde tænkt på en voksdug, eller et stykke linolium, men det er vel ikke så godt hvis de begynder at smage lidt på det.
Håber på en masse gode forslag.. :)

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Burunderlag

Indlæg af Ups »

Mine mutter går i datterens gamle seng. der blev lagt en plade i bunden, hvorefter den fik noget special lak (kan ikke lige huske hvad der hedder) men det er vand afvisenden. det fungere rigtig godt og er ikke giftigt for mutterne. Vi malede det to gange og lod sengen/buret tørre/ lufte i en uge og så blev det taget i brug. Og det funker bare =D> det er enorm nem at rengøre med en våd klud.
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Burunderlag

Indlæg af Lina »

du kan 'fore' bund og sider med f.ex. vinyl eller god kraftig voksdug (ikke den helt billige), og så lukke til med vådrumsfugemasse.
Så har du en vandtæt bund, der ikke suger, og som du bedre kan vaske af.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Burunderlag

Indlæg af Kjelin »

I kan bruge vinyl i bunden, det er 100% vandtæt, modsat linolium
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

von sortfod

Re: Burunderlag

Indlæg af von sortfod »

Hvis bunden var ny kunne i male den med vådrumsmaling et par gange. Det kan gøre det. men det kan ikke males på en bund som allerede har suget....


Christina

Annette Frihauge

Re: Burunderlag

Indlæg af Annette Frihauge »

vi har lenolium i bunden selv om det åbenbart ikke er 100%vantæt smiler...
Det virker SUPER..

Thea Lystrup

Re: Burunderlag

Indlæg af Thea Lystrup »

GINNIPIG skrev:Vi er ret nye marsvine ejere. Jeg har en super praktisk mand, som hurtigt byggede et par rigtig fine bure til os i træ, af nogle brædder vi havde i forvejen, så alt var lykken, lige for en tid.. Jeg muger ud i burene hver anden dag, men sådan noget træ, det suger jo tis, og det bliver da heller ikke så nemt at dissinficere, og det er også begyndt at lugte mere, ved godt marsvin ikke er lugtfri. Så håbede at nogen havde en ide til noget der kunne lægges i bunden, som underlag til spånerne. Havde tænkt på en voksdug, eller et stykke linolium, men det er vel ikke så godt hvis de begynder at smage lidt på det.
Håber på en masse gode forslag.. :)
Altså jeg bruger en storplastiksæk nederst, som gør det nemmere at rulle avisen sammen til en pølse, med biobase inden i.

så aivser ovenpå og til sidst biobase (:

von sortfod

Re: Burunderlag

Indlæg af von sortfod »

Vil du ikke være sød og tjekke datoen på de tråde du skriver i. Nogle af trådene er meget gamle efterhånden.

Besvar