Væske behov.

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Milkshake

Væske behov.

Indlæg af Milkshake »

Hejsa.

Jeg går med en unge på 7 uger, som altid har været meget lille i forhold til dens søskende.
Troede ærligtalt ikke den ville overleve, men den lever endnu.
Jeg er bare meget bekymret, den har ikke lært at drikke endnu. Og den har ikke fået noget i 3 dage. Så jeg har overfodret den med salat med vand på, agurk og sådan.
Men nu har den ikke appetit til dens normale tørfoder, og det skal han jo have siden han er så lille.
Nytter ikke noget han bliver endnu mindre :/
Han er glad nok, det mest talene marsvin jeg noglesinde har haft, han hyggesnakker konstant.
Men er itvivl om hvad jeg skal gøre med hensyn til væske og tørfoder, i den her varme.

Nogle forslag?

El┬┤Propsi

Re: Væske behov.

Indlæg af El┬┤Propsi »

Du skal give ham vand fra en engangssprøjte flere gange dagligt...
Specielt når det er så varmt....

Milkshake

Re: Væske behov.

Indlæg af Milkshake »

El´Propsi skrev:Du skal give ham vand fra en engangssprøjte flere gange dagligt...
Specielt når det er så varmt....
En engangssprøjte? Hvor køber man sådan nogle?
Og tak for information :)

Ren

Re: Væske behov.

Indlæg af Ren »

Apoteket :) Det koster ikke mange basører.

El┬┤Propsi

Re: Væske behov.

Indlæg af El┬┤Propsi »

Du kan købe dem på apoteket..
Men hvis han er 7 uger, så kan du prøve at give ham med en the ske.....
Og hvis det kniber med at få ham til at drikke af en drikkeflaske, så sæt dig med ham nogen gange om dagen og hold drikkeflasken hen til hans mund...evt lige stikke tutten lidt ind. Så fatter han hurtigt, at der kommer vand ud når han slikker på kuglen...

Ren

Re: Væske behov.

Indlæg af Ren »

Kan han egentligt nå ordentlig op til den? Hvis han skal strække sig meget, kan det jo godt være ubehageligt + han kan få lidt vand i den gale hals.

Milkshake

Re: Væske behov.

Indlæg af Milkshake »

Ren skrev:Kan han egentligt nå ordentlig op til den? Hvis han skal strække sig meget, kan det jo godt være ubehageligt + han kan få lidt vand i den gale hals.
Hejsa.

Ja, selve kassen i buret er rimlig lav, så der er ikke højt til den første tremme.(Meget irreterende, grisene kan bedre lide at smise alt høet på gulvet og så græde og kalde fordi det er væk)

Og lige en update, jeg fik ham til at drikke fra flasken i eftermiddags. Så alt er godt =)

Besvar