Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Hundebøll

Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af Hundebøll »

Jeg håber i kan svare på det, jeg regner og regner og prøver at finde nogle produkter af god kvalitet samtidig...


DET ER JO EN JUNGEL...

Hvilket hø er bedst, og hvilke spåner kan bruges????

Synes det er svært at gennemskue, for der er både ros og ris fra fx marsvine-ejere.. Så lidt hjælp ville være rart [-o<

og vil ikke købe noget de tager skade af.. tænker her på enten gor groft eller for fint smuld..

eller den forkerte slags hø...

von_fancy

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af von_fancy »

Jeg ville ikke købe hø gennem Zooplus eller andre online steder.
Jeg ville hellere tage ud til en landmand og få noget godt frisk hø, eller købe et sted hvor man ved hvad det er man får.
Jeg har ingen dårlige erfaringer med Zooplus, men netop sådan noget som hø ville jeg aldrig købe online.

Hundebøll

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af Hundebøll »

von_fancy skrev:Jeg ville ikke købe hø gennem Zooplus eller andre online steder.
Jeg ville hellere tage ud til en landmand og få noget godt frisk hø, eller købe et sted hvor man ved hvad det er man får.
Jeg har ingen dårlige erfaringer med Zooplus, men netop sådan noget som hø ville jeg aldrig købe online.

Tak :)

er der nogle steder du mener er bedre at købe fra, jeg ved jo ikke helt hvilke butikker jeg skal gå efter... Lige nu køber jeg enghø i rema 1000 og synes det dufter dejligt og indeholder grønne høtråde... ville bare se om jeg kunne finde noget bedre/billigere... selv om det er en ok pris i rema 1000..

von_fancy

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af von_fancy »

Ved en landmand :mrgreen:

Og ellers ved jeg det ikke, da jeg aldrig har købt hø.

Cougar

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af Cougar »

He he - jep du skal ud til en landmand eller finde et sted med heste som bruger hø.

Spåner: Land og fritid - bed om de blå spåner....de er virkelig gode og støvfri. Det er spåner der normalt anvendes til heste.

Annie90

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af Annie90 »

Jeg håber at det er i orden at jeg lige spørger i denne tråd :)

De blå spåner fra Land og Fritid som du nævner, hvor mange kg/l er der i en pakke og hvad er prisen?
Jeg er nemlig også på jagt efter nogle gode spåner, som heller ikke støver alt for meget.

von sortfod

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af von sortfod »

der er mellem 28-30 l i prisen vil jeg tro ligger på mellem 75-110 kr.

Det lå de på for noget tid siden. Så jeg droppede og købe der det var sgi for dyrt så vi tager en palle spåner hos en anden så koster den nemlig kun 69 kr. pakken

Hundebøll

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af Hundebøll »

von sortfod skrev:der er mellem 28-30 l i prisen vil jeg tro ligger på mellem 75-110 kr.

Det lå de på for noget tid siden. Så jeg droppede og købe der det var sgi for dyrt så vi tager en palle spåner hos en anden så koster den nemlig kun 69 kr. pakken

Vi har ikke plads til en hel palle med spåner :lol:

og har jo også kun 4 grise i 2 bure :mrgreen:

Hundebøll

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af Hundebøll »

Annie90 skrev:Jeg håber at det er i orden at jeg lige spørger i denne tråd :)

De blå spåner fra Land og Fritid som du nævner, hvor mange kg/l er der i en pakke og hvad er prisen?
Jeg er nemlig også på jagt efter nogle gode spåner, som heller ikke støver alt for meget.

Du må spørge om alt det du vil :wink:

Annie90

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af Annie90 »

Hvor længe kan spåner holde til at stå, hvis de står tørt?
Jeg har nemlig kun 2 mutter, så jeg får ikke lige brugt sådan en pakke på en månede :D

von_fancy

Re: Spørgsmål til hø og spåner fra Zooplus.de

Indlæg af von_fancy »

De kan holde sådan omtrent ubegrænset. De bliver ikke "dårlige" på nogen måde hvis den står tørt.

Besvar