Billige spåner

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Nikoline

Billige spåner

Indlæg af Nikoline »

Land og fritid har tilbud på spåner...
I hvert fald den i Grenaa. Ved ikke, om det gælder dem alle sammen.

von_fancy

Re: Billige spåner

Indlæg af von_fancy »

"Billige" er jo relativt når man ikke kender prisen!? :lol:

Nikoline

Re: Billige spåner

Indlæg af Nikoline »

von_fancy skrev:"Billige" er jo relativt når man ikke kender prisen!? :lol:
:wink:
Normalt koster de 100 pr balle, men lige nu koster de altså 85 pr. balle.

von sortfod

Re: Billige spåner

Indlæg af von sortfod »

HG Foder lige uden for Grenå ved Mastrup har spåner til 69 kr. pakken hvis du tager en palle, ellers hedder det 75 kr. pr pakke.

Der henter vi nemlig en hel palle hver gang vi har brug for spåner.

Nikoline

Re: Billige spåner

Indlæg af Nikoline »

von sortfod skrev:HG Foder lige uden for Grenå ved Mastrup har spåner til 69 kr. pakken hvis du tager en palle, ellers hedder det 75 kr. pr pakke.

Der henter vi nemlig en hel palle hver gang vi har brug for spåner.
Hvor meget er der så i sådan en pakke?

von sortfod

Re: Billige spåner

Indlæg af von sortfod »

Nikoline skrev:
von sortfod skrev:HG Foder lige uden for Grenå ved Mastrup har spåner til 69 kr. pakken hvis du tager en palle, ellers hedder det 75 kr. pr pakke.

Der henter vi nemlig en hel palle hver gang vi har brug for spåner.
Hvor meget er der så i sådan en pakke?
28-30 kg.

Nikoline

Re: Billige spåner

Indlæg af Nikoline »

Det var satans... Det er ligesom dem fra land og fritid.
Hvis bare man havde en trailer...

von sortfod

Re: Billige spåner

Indlæg af von sortfod »

hehe

Vi henter en palle hver anden mdr. tror jeg det er, og så får vi dem til 69 kr. pakken. Og så lægger vi benzin til så kommer de op i 80 kr. pr. pakke. Selvom der er omkring 50 km. til grenå. Men de vil ha fra 100-130 kr. her omkring for 1 pakke af samme størrelse.
Vi skal sågar derud efter påske efter en palle igen

Nikoline

Re: Billige spåner

Indlæg af Nikoline »

von sortfod skrev:hehe

Vi henter en palle hver anden mdr. tror jeg det er, og så får vi dem til 69 kr. pakken. Og så lægger vi benzin til så kommer de op i 80 kr. pr. pakke. Selvom der er omkring 50 km. til grenå. Men de vil ha fra 100-130 kr. her omkring for 1 pakke af samme størrelse.
Vi skal sågar derud efter påske efter en palle igen
Ja, så kan det jo godt betale sig ;)
En palle er måske lige i overkanten, når jeg kun har ti dyr, men det ville nu godt kunne betale sig, selvom jeg kun købte nogle pakker ad gangen. Hvis altså jeg kunne få dem hjem.

AJ og Kuglerne

Re: Billige spåner

Indlæg af AJ og Kuglerne »

Du kan jo spørge, om de bringer ud, hvis du har pladsen til det. Jeg køber altid en palle af gangen hos en DLG-handel; transport og den rabat man normalt får på en hel palle går lige op. Det eneste jeg skal gøre er at stable det hjemme i carporten, og så behøver jeg ikke tænke på indkøb af spåner i meeeget lang tid :lol:

Farm-Holt
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1527
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 14:44
Geografisk sted: Vamdrup/Kolding
Kontakt:

Re: Billige spåner

Indlæg af Farm-Holt »

Agroland i Vamdrup har en balle til 59,- stk. hvis man køber en palle... :D
Maria -Bidt af en gnaver ;-)

www.farm-holt.dk

Thea Lystrup

Re: Billige spåner

Indlæg af Thea Lystrup »

Nikoline skrev:Land og fritid har tilbud på spåner...
I hvert fald den i Grenaa. Ved ikke, om det gælder dem alle sammen.
øhm... ikke for at blande mig for meget, men hvilke slags spåner er der tale om?, for Høvlspåner/savsmuld er ikke godt som bundstrø. Led efter strø, der ikke er baseret på fyrretræ.
Høvlspåner og smuld lavet af fyrretræ afgiver nogle giftstoffer (phenoler), som kan give luftvejsproblemer for gnaverne, hvis det bruges over en længere periode. :shock:

Fjernet er admin

von sortfod

Re: Billige spåner

Indlæg af von sortfod »

Nu er de fleste spåner faktisk ikke lavet af fyrretræ. Og derudover så er det for det meste små gnavere, rotter, hamster og lign. der har de problemer.

Thea Lystrup

Re: Billige spåner

Indlæg af Thea Lystrup »

von sortfod skrev:Nu er de fleste spåner faktisk ikke lavet af fyrretræ. Og derudover så er det for det meste små gnavere, rotter, hamster og lign. der har de problemer.
okay :) Jeg bruger selv biobase som jeg synes støver betydeligt mindre og er langt nemmere at bruge, men det er vel en vane eller smagssag... :)

von sortfod

Re: Billige spåner

Indlæg af von sortfod »

For mig handler det om penge....

Spånerne er udenmærket og de er stadig til at betale. Når man har 60 dyr og bruger omkring 1┬¢ pakke spåner hvor der er ca. 28 kg. i hver så er det rigtig mange penge hvis man vil bruge biobase, hemp, hamp eller hvad man lyster.

I hvertfald er det for mig. Og så kan jeg godt overleve en smule støv der er i spåner. Hvis man finder dem grove nok så er støvet heller ikke så slemt igen.

Besvar