Fodring af syge dyr....

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Elsker-Mine-Dyr skrev:Til zikalotten :arrow:

Hvad tror du det ville koste og tage hende til dyrelægen?

jeg overvejer da og tage hende til dyrelægen det må jeg da tilstå.. men bare en dyre lægen ser et dyr så skal de havde penge for det, og det er altså ikke små penge..

Nogen dyrelæger siger bare ja køb det her og det her.. ja det blir lige 500kr eller så noget
max 3-400 for at se på hende og sansynligvis konstater hvad hun fejler... :evil: :evil: :evil: nærigr*v 500 kr for hendes liv måske? er det for meget når du jo sådan eeeeelsker hende... :evil: :evil:??


edit: kan se du har ændret dit indlæg mens jeg skrev, men jeg vælger at lade det oprindelige citait blive stående...

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Nej det er det ikke.. kender bare ikke nogen dyrelæger som har forstand på Marsvin.. dem jeg kender har forstand på hunde og katte og det hjælper mig ligesom ikke noget da min hund ikke er syg..

Og stoler heller ikke på dyrelæger sådan.. kan de sælge ting og sager for dyr pris jamen så gør de det
Senest rettet af Elsker-Mine-Dyr tirs 26. feb 2008 12:56, rettet i alt 1 gang.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Elsker-Mine-Dyr skrev:Nej det er det ikke.. kender bare ikke nogen dyrelæger som har forstand på Marsvin.. dem jeg kender har forstand på hunde og katte
so what... en hunde/katte dyrlæge er da bedre en ingen dyrlæge når man som dig ingen forstand SELV har på marsvin...

zikalotten

Indlæg af zikalotten »

Jeg tør ikke udtale mig om prisen... Det svinger så meget fra sted til sted... Jeg mener jeg gav 400 da jeg havde min ene hun til dyrlæge, vist nok 250 for selve konsultationen... Og jeg gav lige under 800 for kastration af min han, og det svinger altså meget...
Jeg syntes du skulle kontakte de dyrlæger der ligger i nærheden af dig, du kan i første omgang ringe til de forskellige og høre hvad de tager for det, hvis du kommer ind med hende.. Så kan du ud fra det, kontakte den der er billigst, hvis det er...

Jeg lægger hver måned lidt penge til side til bl.a. dyrlægebesøg, det er heldigvis ikke så tit jeg skal forbi dr. dyr, men det er meget rart at have lidt lagt til side, for min økonomi er altså ikke fleksibel nok til de helt store uforudsete udgifter.

Jeg ved ikke hvor du bor henne i landet, eller hvilke transportmuligheder du har, men søg på nettet og find de dyrlæger du har mulighed for at komme til og hør dem om deres priser =)

zikalotten

Indlæg af zikalotten »

Jeg brugte selv lidt tid på at finde dyrlæge med lidt forstand på marsvin, men igen, hvad enten det er en med mest forstand på hund eller kat eller marsvin, det er bedre end ingenting!

Men hvor bor du? Du behøver ikke skrive din adresse, bare sådan nogenlunde? Jeg er sikker på det er til at finde en dyrlæge i nærheden af dig med lidt forstand på marsvin =) Jeg skal gerne hjælpe dig med at søge efter nogle hvis det er!

Anonymous

Indlæg af Anonymous »


Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Nu er det altså sådan at anskaffer man dyrene, så må man tage med at de skal til dyrlægen og at det så koster penge (sagde hende, som i skrivende stund har en gris liggende i ilttelt hos dyrlægen).

Jeg kender kun et par stykke opppe i det område.. det er Helsingør, ik?
Men du kan prøve at kontakte Bluebell eller Myrina og høre om de kan anbefale en god marsvinedyrlæge.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

haggnita

Indlæg af haggnita »

Lina skrev:Nu er det altså sådan at anskaffer man dyrene, så må man tage med at de skal til dyrlægen og at det så koster penge


topp sagt!! holder 110% med deg!!!!!

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

... jeg tæller bare ikke hvor mange penge jeg har lagt nede ved min, tror det vil blive for deprimerende ;-)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

haggnita

Indlæg af haggnita »

Lina skrev:... jeg tæller bare ikke hvor mange penge jeg har lagt nede ved min, tror det vil blive for deprimerende ;-)

hehe ja en må ikke gjøre sånt. en må heller se det slik at en får flere gode dager med sine dyr....

mariah

Indlæg af mariah »

Elsker-Mine-Dyr skrev:Nej det er det ikke.. kender bare ikke nogen dyrelæger som har forstand på Marsvin.. dem jeg kender har forstand på hunde og katte og det hjælper mig ligesom ikke noget da min hund ikke er syg..

Og stoler heller ikke på dyrelæger sådan.. kan de sælge ting og sager for dyr pris jamen så gør de det
Jeg må indrømme jeg er virkeligt rystet. Stakkels gris - at veje så lidt og ikke have været fluks til dyrlægen for længe siden :evil:

Min ene gris er fra den 6. november og dermed på samme alder som din gris og Tiger hun vejer altså 800 gram! Hvordan kan du forsvare ikke at komme afsted straks. Et eller andet alvorligt er der sq med hende :(

Min anden unghun vejer også 810 gram og er på samme alder.

Hvis du ikke stoler på dyrlæger, så burde du ikke anskaffe dig dyr. Der er FLERE kompetente dyrlæger til marsvin i Nordsjælland. Har du ikke råd til det, så er det bedre at sælge dine dyr til een, der vil passe på dem og sørge for de får behandling..

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Til zikalotten :arrow:

Jeg bor oppe ved Helsingør..

Der er kommet nyt frem skrid for hende, hun har taget på.. og hun spiser og sluger sin mad.. hun løber med de andre nu hehe jeg ved ikke hvad der sker for hende :D

Hun kommer også op ved kanten af buret med de andre og ser om der er noget godt til hende og de andre :oops:

Men selvfølgelig marsvin er forskellige.. nogen tager hurtigt på en andre langsommere på ligsom mennesker.. der er store og små og tykke og tynde..

mariah

Indlæg af mariah »

Elsker-Mine-Dyr skrev:Til zikalotten :arrow:

Jeg bor oppe ved Helsingør..

Der er kommet nyt frem skrid for hende, hun har taget på.. og hun spiser og sluger sin mad.. hun løber med de andre nu hehe jeg ved ikke hvad der sker for hende :D

Hun kommer også op ved kanten af buret med de andre og ser om der er noget godt til hende og de andre :oops:

Men selvfølgelig marsvin er forskellige.. nogen tager hurtigt på en andre langsommere på ligsom mennesker.. der er store og små og tykke og tynde..
Det er IKKE normalt at en gris er S├âÔǪ lille :evil:

haggnita

Indlæg af haggnita »

mariah skrev:
Elsker-Mine-Dyr skrev:Til zikalotten :arrow:

Jeg bor oppe ved Helsingør..

Der er kommet nyt frem skrid for hende, hun har taget på.. og hun spiser og sluger sin mad.. hun løber med de andre nu hehe jeg ved ikke hvad der sker for hende :D

Hun kommer også op ved kanten af buret med de andre og ser om der er noget godt til hende og de andre :oops:

Men selvfølgelig marsvin er forskellige.. nogen tager hurtigt på en andre langsommere på ligsom mennesker.. der er store og små og tykke og tynde..
Det er IKKE normalt at en gris er S├âÔǪ lille :evil:


uff hvor lei jeg er av den diskusjonen nå....

kanskje er det en SPESIELL marsvin hun har....uff kan vi ikke bare la den ligge snart???
det finnes jo myyyye annet å skrive om??

hvis den stakkars lille marsvin ungen har blitt bedre kan det jo hende den bare har hanglet litt.....uff...hun drar til dyrlegen hvis hun mener hun må(håper jeg da).

von sortfod

Indlæg af von sortfod »

Elsker-Mine-Dyr skrev:Men selvfølgelig marsvin er forskellige.. nogen tager hurtigt på en andre langsommere på ligsom mennesker.. der er store og små og tykke og tynde..

Undskyld mig, men jeg bliver nød til at spørge. Hvorfor spørger du om hjælp herinde hvis ikke du er interesseret i vores hjælp?

I denne tråd ligesom den tråd der omhandler det foder du giver dine dyr.

I begge disse tråde har folk rådet dig. I foder tråden til at skifte til noget c-vitamin foder i stedet for dit såkaldte fugle foder.

I denne tråd råder folk dig til at søge dyrlæge. Og fortæller dig gang på gang det er unormalt at dyret vejer det som det gør. Hver gang der bliver snakket dyrlæge glider du af og siger neeeej hun tager på osv.

Jeg må ærligt indrømme jeg heller ikke synes du bør holde marsvin hvis ikke du har råd til at tage dem til dyrlægen og det gælder egentligt alle former for dyr. Husk vi har altid ansvaret over for vores dyr da de ikke selv kan tage til dyrlægen eller sige hvor det gør ondt.

Og når der er noget galt med vægten, så burde du tage til dyrlæge hvad enten hun tager på lige pt. eller ej. Det kan hurtigt vende så hun falder i vægt igen.

Jeg har selv oplevet tandfejl i min bestand, og vægten kan gå op for så at falde igen. Det er en stakket frist.

Og dit marsvin kan umuligt have det godt som det er nu.

Og den undskyldning med din dyrlæge ikke har forstand på marsvin, ja det er muligt men så svært er det altså heller ikke og finde en dyrlæge. Og når man har dyr må man forvente udgifter som dyrlæge.

Hvis jeg skulle tænke på hver gang jeg skal til dyrlægen med et dyr om jeg har råd, så kom jeg aldrig afsted. Men jeg vælgre at det er bare sådan det er. Kan godt være jeg en måned så må spare lidt på mine andre ting fordi jeg har en dyrlæge regning men det er så et valg jeg tar. Og da jeg har anskaffet mig dyrene så er det mit ansvar og sørge for de kommer til dyrlægen når de er syge. Og kan jeg ikke det, så bør jeg ikke holde dyr.

Christina

Besvar