3 skønne mutte-unger er desværre blevet til 2.

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

3 skønne mutte-unger er desværre blevet til 2.

Indlæg af putte »

Da jeg i morges ville give vores dejlige mutter morgenmad, finder jeg til min skræk en af de søde unger som jeg tog til mig i mandags liggende død i det ene hjørne af buret :cry:
Jeg tog dem og deres mor til mig for at give det et godt liv, da de ikke blev passet særlig godt hvor de var før og så sker det her. Jeg var grædefærdig da jeg så ungen ( jeg ved endnu ikke hvad køn de er ). Silvia som jeg kaldte den, var noget mindre end de to andre men jeg tænkte at det måske var pga deres tidligere pasning, så jeg håbede jo på at det ville blive bedre nu hvor de kom og fik masser af kærlighed samt grønt. Men den har måske været syg fra start - jeg ved det ikke. De er 2 uger gamle i dag så de er jo ikke så store men vi har gjort alt for at de skulle have det godt.
Jeg er sindssyg ked af at de 2 andre søskende samt moren har lagt med deres døde "søster" i så mange timer - det er ikke til at bære og jeg håber bare ikke at de er blevet mærket af det. Silvia levede igår aftes da jeg gik i seng ved 23 tiden, så jeg ved ikke hvornår det er sket - jeg opdagede det i morges ved 7 tiden.
Jeg er glad for at jeg fik lavet nogle optagelser plus taget en masse billeder hvor Silvia også er på :cry:

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: 3 skønne mutte-unger er desværre blevet til 2.

Indlæg af Marsvin »

Hvis den har været "et skravl/mindre end de andre", så er måske fordi der har været noget galt med den allerede fra fødslen af. Det er noget der desværre sker ind i mellem.
De andre marsvin tager sig ikke af det som vi mennesker gør, selvom den har ligget død i nogle timer.
Det er ikke en sjov oplevelse, men noget der sker.
Vi har en udstilling i Kreds 1 i Dansk Marsvineklub denne weekend, så de fleste vil ikke være tilstede herinde før søndag.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

Re: 3 skønne mutte-unger er desværre blevet til 2.

Indlæg af putte »

Marsvin skrev:Hvis den har været "et skravl/mindre end de andre", så er måske fordi der har været noget galt med den allerede fra fødslen af. Det er noget der desværre sker ind i mellem.
De andre marsvin tager sig ikke af det som vi mennesker gør, selvom den har ligget død i nogle timer.
Det er ikke en sjov oplevelse, men noget der sker.
Vi har en udstilling i Kreds 1 i Dansk Marsvineklub denne weekend, så de fleste vil ikke være tilstede herinde før søndag.
Ja jeg tænker også at den har fejlet noget fra fødslen af men hold op det var en grim oplevelse. Men jeg er glad for at høre at dens søskende og moren ikke er blevet mærket af det. Jeg gav efterfølgende buret en kæmpe rengøring for i tilfælde af at der skulle være noget smitsom og så gik der ikke lang tid efter de kom ned i buret, at de hoppede rundt og de virkede glade, så der var skønt at se, for var godt nok bange for at de havde taget skade af det.
I må have en rigtig god udstilling :D

Besvar