Nu ved jeg ikke om det er det rigtige sted at stille spørgsmålene, hvis det ikke er så må i lige sige det.
Det drejer sig om at jeg i dag har hentet min mors marsvin som fik 3 skønne unger forrige fredag. Min mor høre desværre under den gruppe af mennesker som der ikke burde have dyr. Jeg har kørt derned flere gange med grønt for ellers fik de ikke noget og for slet ikke at tale om det lille bur som de gik i - de havde intet plads at bevæge sig på. I dag da jeg tog derned der tog jeg simpelthen den beslutning at tage dem alle 4 med hjem, så det gjorde jeg.
Jeg har så brugt hele eftermiddagen på at skaffe/købe ting til dem samt lånt en stort bur. Jeg har gjort det rigtig hyggeligt for dem med både tunneler,foderkugle,seng samt en hjemmelavet køje og bare synet af dem, da de kom derned - det glemmer jeg aldrig. De blev simpelthen så glade og hoppede rundt og rigtig pludrede

Nå men nu til mine spørgsmål ☺
1. Vi vil først begynde at tage dem op om en 3 dage for de skal jo lige vænne sig til de nye omgivelser. Men når vi tager dem op, skal vi så tage alle 4 op og sidde med eller er det fx okay kun at tage en unge op ad gangen i ca 20 min? Tænker på afsavn til de andre.
2. Må moren godt få foderkuglerne ( junier ) fra Vitakraft? Det er nemlig det vi bruger til vores andre 2 marsvinunger og det er også det som de her 3 unger vil få.
3. Hvor gamle skal ungerne være før de er parate til at komme i løbegården med moren?
4. Er der nogle forholdsregler som jeg tage med hensyn til vores to andre marsvin da det er hanner? Tænker på om de kan lugte at der er kommet en hun ind at stå i samme rum ( de står alle i stuen da jeg syntes at det er det bedste ).
5. Jeg ved endnu ikke hvad køn ungerne er men hvis der er en eller flere hanner, hvornår er det så bedst at tage ham væk fra moren? For jeg er ikke interesseret i at han hopper på moren eller de andre unger, hvis de nu er hunner.
6. Hvor meget grønt skal sådan nogle små unger have i løbet af en dag? De får alle ekstra c-vitamin samt noget godt urtehø.
Undskyld min lange besked men jeg håber at der er nogle som der kan hjælpe mig, da jeg/vi ikke før har haft så små unger.
Vil lige sige at min mor var okay med at jeg tog dem, bare så i ikke tror at jeg har stjålet dem.
På forhånd tak