Han søges til parring

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mette
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 18. okt 2014 20:09

Han søges til parring

Indlæg af Mette »

*Smuk hun i Ballerup søger sød han!*
Vores halvår gamle marsvinehun er nu klar til at få unger. Hun er blevet drægtigheds tjekket af dyrlægen for omkring tre uger siden. Vi søger derfor nu en sød og dejlig marsvinehan. Hanmarsvinet må meget gerne være flerfarvet og bo i nærheden så vi hurtigst muligt kan komme i gang. Under parringen skal de bo hos os. Vi har et stort to etagers bur med stort hus. Skriv eller ring på tfl. 25 38 22 87 :)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Han søges til parring

Indlæg af Lina »

ikke fordi jeg vil tilbyde en han.. men hvad mener du med 'drægtighedstjekket'?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Mette
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 18. okt 2014 20:09

Re: Han søges til parring

Indlæg af Mette »

Lina skrev:ikke fordi jeg vil tilbyde en han.. men hvad mener du med 'drægtighedstjekket'?
Hun har været til dyrelægen, som har sagt, at hun er sund og rask, så hun er klat til at blive drægtig. :wink:

MKBaun
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 18
Tilmeldt: fre 20. sep 2013 08:47

Re: Han søges til parring

Indlæg af MKBaun »

Er hun kun et halvt år? Efter min mening er det alt for tidligt at blive drægtig, hun er jo stadig et barn :shock:
Jeg ville vente noget længere, gerne til hun blev et år. Prøv at læs her Link ikke tilladt - Slettet. Admin.
Også så du er forberedt i forhold til at det ikke altid er en dans på roser.

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Han søges til parring

Indlæg af Mysteries »

Jeg vil bestemt ikke råde dig at vente til efter hun er blevet et år, for så stiger risikoen for komplikationer. Hvis hun er vokset pænt til (vejer omkring 1 kg, men uden at være hverken mager eller fed) og sund og rask, så kan hun godt sættes til han når hun er 6-8 måneder. Og så senest når hun er 10 måneder, så hun kan nå at føde inden hun bliver 1 år, hvor risikoen for komplikationer stiger (bækkenet bliver mindre elastisk og kan give problemer under fødslen og risikoen for overvægt og dermed drægtighedssyge stiger). Jeg synes det er noget vrøvl at sige hun er et barn når hun er 6 måneder. På det tidspunkt er hun en ung hun, tæt på at have nået sin voksenvægt og helt i stand til at blive drægtig og gennemføre en drægtighed uden problemer, og er samtidig ung og fleksibel.
Christina

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Han søges til parring

Indlæg af Mysteries »

Glemte at sige, at hvis hun er et lille nips på bare 7-800 g, så kan det være en god id├® at vente et par måneder til hun har fået lidt mere størrelse.
Christina

Besvar