Store hanunger

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Katja
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 2. sep 2012 16:30

Store hanunger

Indlæg af Katja »

Jeg har pt 2 hanunger, der bliver 3 uger i morgen. Den ene vejer nu 336 gram og den anden 304 og hænger stadig i mælkebaren. Hvor meget længere kan jeg lade dem gå sammen med mor og søster? Er godt klar over de 4 uger og de godt 300 gram, men tænker også på risikoen for at gøre mor drægtig. What to do?
Jeg har en kastrat gående, de 2 vil kunne sættes sammen med i et bur for sig indtil de flytter hjemmefra sammen.

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Store hanunger

Indlæg af Mysteries »

Moren kommer i brunst når de er ca. 15-16 dage og igen når de er ca. 30-32 dage. Der er altså ikke fare for at de kan parre hende, hvis de bliver til de er 4 uger. Det er mere søsteren du skal være nervøs for. Du burde kunne lade dem gå med mor og søster til de vejer omkring 350 g, men se også lidt på hvor aktive de er mht. at forsøge at parre. Ser du den store af dem forsøger at parre sin søster hele tiden, kan det være han skal sættes med kastraten, selvom det bliver lidt før tid.
Christina

Besvar