Foretage abort ?

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Møfferne
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 19. apr 2014 20:02

Foretage abort ?

Indlæg af Møfferne »

Mine marsvin har i disse skønne dag gået ude i deres udeanlæg.
Har 3 hanner og 4 hunner.

Den ene han og hun er sat sammen, og går for sig selv, og jeg har lige mærket liv i hende :)

Men men men... Igår sidst på eftermiddagen opdager jeg pludselig at hannen er smutter ind til de andre hunner, og de skal ikke parres..
Den ene 2,5 slank og for for fight, den anden er 3,5 ca og lidt mere rundt, og mere sky...den tredje er 3,5 og har fået 2 kuld, det sidste for ca 10 mdr siden. Kuldene har hun klaret helt til ug..

Men hvad gør jeg, jeg ønsker ikke kuld på dem, og håber vitterlig ikke at han er hoppet på nr et eller to, da de jo aldrig har haft kuld før, så det frygter jeg mere end hos den tredje...

Kan man gøre noget, kan man få noget der fremkalder abort?

Han gik bare og åd deres mælkebøtter, så aner ik om han har været på en af dem?!

Jeg fandt hans smuthul, da han forsøgte at rende igennem igen, så det er lukket helt sammen igen..

Så kan jeg gøre noget, eller er det bare at håbe at ikke har været på..hvis han har kan jeg så kun håbe at de klarer det?

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Foretage abort ?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg tror bare du skal krydse fingre. Hunnerne er jo kun i brunst hver 14.-18. dag, så risikoen for at han har parret dem er lille, hvis det kun er nogle få timer de har gået sammen.
Billede

Besvar