Kønsbestemmelse?

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
krymle
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 19. feb 2014 22:33

Kønsbestemmelse?

Indlæg af krymle »

Pandora fødte i nat en lille unge. Han er rigtig stor og fin, 115g. Men jeg kan ikke helt fastlå om han er en dreng eller en pige. Jeg hælder måske lidt til en dreng, men hvad synes i?

Jeg ved godt billedet ikke er det bedste, men om et par timer kan jeg måske prøve at tage nogle bedre billeder.
http://i62.tinypic.com/294nuz6.jpg

Hvis det er helt umuligt, kender i så måske nogen med noget erfaring omkring københavn/amager? Har ikke råd til en dyrlæge, selvom jeg nok godt kunne hvis det var absolut nødvendigt..

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Kønsbestemmelse?

Indlæg af Mysteries »

Jeg synes det ligner en han. Du er velkommen til at komme forbi på Centrum Dyreklinik på Istedgade så jeg kan tjekke kønnet for dig. Normalt tager vi 50 kr for at kønsbestemme et kuld marsvin eller kaniner, men når det bare er den ene vil jeg godt tilbyde dig det gratis. Skriv mig en pb hvis du er interesseret eller ring til klinikken og spørg efter Christina. Du må nok lige referere til forum her for at jeg husker mit tilbud til dig :) .
Jeg synes du skal vente en uges tid inden du slæber ham med ud for at få det tjekket. Man kan sagtens se det på en nyfødt, men det er mere for at han er lidt stærkere og mere robust og at mor er kommet sig ovenpå fødslen inden de stresses med en tur ud af huset.
Christina

krymle
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 19. feb 2014 22:33

Re: Kønsbestemmelse?

Indlæg af krymle »

Mysteries skrev:Jeg synes det ligner en han. Du er velkommen til at komme forbi på Centrum Dyreklinik på Istedgade så jeg kan tjekke kønnet for dig. Normalt tager vi 50 kr for at kønsbestemme et kuld marsvin eller kaniner, men når det bare er den ene vil jeg godt tilbyde dig det gratis. Skriv mig en pb hvis du er interesseret eller ring til klinikken og spørg efter Christina. Du må nok lige referere til forum her for at jeg husker mit tilbud til dig :) .
Jeg synes du skal vente en uges tid inden du slæber ham med ud for at få det tjekket. Man kan sagtens se det på en nyfødt, men det er mere for at han er lidt stærkere og mere robust og at mor er kommet sig ovenpå fødslen inden de stresses med en tur ud af huset.
Vi håber virkelig på at det er en han. For så beholder vi ham. :D Og det tilbud vil vi meget gerne tage imod! Er det bedre jeg ringer i morgen eller bare en dag i forvejen?

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Kønsbestemmelse?

Indlæg af Mysteries »

Det er ok at ringe en dag i forvejen - det kommer ikke til at tage mere end 5 minutter :) Jeg er dog ikke på arbejde i morgen onsdag og torsdag d. 20.3., så det skal lige koordineres.
Christina

Besvar