Mor napper

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Kriken
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 16. nov 2013 16:06

Mor napper

Indlæg af Kriken »

Hej alle:)

Vores hun marsvin Dolly fødte for ca 2 uger siden, 4 søde unger. Dolly og Faderen Carlo trives umiddelbart fint i samme bur uden problemer og alt er gået efter bogen, men i løbet af i dag er Dolly begyndt at nappe ud efter ungerne. Er det noget der skal holdes ekstra øje med eller hvordan skal vi forholde os?

Hilsen
Kristina og Kenneth

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Mor napper

Indlæg af Lina »

undskyld hvis det er nævnt før og jeg ikke har kunne huske det.. men er far kastreret?
Hvis ikke så er hun med stor sandsynlighed drægtig igen, da hun er kommet i brunst meget kort efter fødslen.

Umiddelbart kan jeg forstille mig at hun bare korrigere de uvorne unger... men hvis hanne er fertil og hun så er drægtig igen, så tør jeg ikke udelukke at hormoner kan spille med ind.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Kriken
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 16. nov 2013 16:06

Re: Mor napper

Indlæg af Kriken »

Carlo er kastreret... Det er kun idag vi har oplevet det, men op til flere gange, hvor ungerne kommer med en høj "miv"-lyd efterfølgene.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Mor napper

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg tro bare hun opdrager, og så er det også forskelligt, hvor længe hunnerne lader ungerne die. Nogen gider ikke mere efter to uger, medens andre fortsætter til de er fem uger. Hvis der er hanunger, som dutter af hende, kan de også godt blive sat på plads.
Billede

Besvar